Brand en thuisbrouwer Jeroen Free presenteren de Brand India Pale Ale
- Food-en-retail
- 12 jan 2015 @ 09:28
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - InnovatieConceptPromotie
- 12 jan 2015 @ 09:28
- Redactie Food en Retail
Brand en thuisbrouwer Jeroen Free presenteren de Brand India Pale Ale (IPA), het nieuwste speciaalbier uit de Brand Brouwerij. De IPA - een hopbitter bier met een fruitige citrusachtige smaak - is gebrouwen volgens het recept waarmee Jeroen Free deze zomer tot winnaar werd uitgeroepen van de Brand Bierbrouwwedstrijd. In het Provoosthuis in Bergen op Zoom kwamen bierliefhebbers gisteravond bij elkaar om de eerste slok te vieren en samen te proosten op het nieuwe bier.
Jeroen Free won in mei 2014 de derde editie van de Brand Bierbrouwwedstrijd. Een droom ging hiermee volgens de brouwerij in vervulling, deze zomer brouwde hij in de brouwerij in Wijlre samen met de brouwmeesters van Brand zijn eigen India Pale Ale. De eerste slok van Jeroen? 'Zoals ik het voor ogen had: de frisse, fruitige geur van mango, krachtige smaak van citrus met bitter fluweelzachte afdronk. Heerlijk! Fantastisch dat mijn IPA straks in de winkel staat en in het café gedronken kan worden.'
Marc Scholten, marketing manager Brand Bier: 'De bieren van Brand worden gekenmerkt door een uitgesproken smaak. De IPA van Jeroen is gebrouwen met cascade-, citra- en amarillo hop en valt op door het mooie hopkarakter en dito afdronk. De combinatie van fruitige hoparoma’s en bittere smaken zijn helemaal in balans. Vanwege het hoppige karakter past deze IPA uitstekend in het aanbod van de speciaalbieren van Brand.'
Brand IPA is vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar bij de Brand horecazaken en vanaf februari bij de overige horeca. In maart kan Brand IPA worden gekocht bij de slijterijen en supermarkten.
Over India Pale Ale
Het verhaal achter de IPA gaat terug naar Engeland waar men lang geleden voor de manschappen overzee een bier brouwde met extra veel hop en een iets hoger alcoholpercentage waarmee het geschikt was voor de lange, warme zeereis van Engeland naar India. Anno 2015 zijn er over de hele wereld veel verschillende IPA’s maar is het hoppige karakter veelal wel bewaard gebleven. IPA is een snel groeiend biertype dat met name onder thuis brouwers ongekend populair is. Op de foto staan de trotse brouwers van de nieuwe smaak.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




