FonQ zet volgende stap in retailformule
- Food-en-retail
- 24 jul 2017 @ 13:57
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingOnlineWinkelen
- 24 jul 2017 @ 13:57
- Redactie Food en Retail
Webwarenhuis FonQ voegt global fashion brands aan het lifestyle assortiment toe om zijn retailformule te verstevigen. Het warenhuis – dat zich focust op mooie producten in de domeinen wonen, koken en lifestyle – biedt hierdoor een nog completer assortiment voor zijn klanten. Het toevoegen van global fashion brands heeft als doel het merk FonQ verder te laden en autoriteit in lifestyle te vergroten.
Onderdeel uitrol retailformule
De uitbreiding van het lifestyle assortiment is onderdeel van het verder uitrollen van de retailformule, meldt FonQ. Hierin staat het verkopen van mooie producten van a-merken, opkomende merken en premium merken binnen de domeinen wonen, koken en lifestyle centraal. Uit recent marktonderzoek (april 2017) blijkt dat 50 procent van de consumenten, die bekend zijn met FonQ, het warenhuis associeert met lifestyle producten.
'We zijn blij dat de consument FonQ al weet te vinden voor lifestyle producten, maar er zijn nog volop kansen. Eind vorig jaar hebben we onze doelgroep geherdefinieerd en constateerden we dat we onze hoofddoelgroep nog beter kunnen bedienen door uitbreiding in lifestyle accessoires. We bedienden de FonQ-klant met mooie producten voor in en om het huis, maar voor een tas, horloge of zonnebril moest de klant naar een andere winkel. Toen we met lifestyle accessoires startten, was er geen andere aanbieder in het midden- en hoog segment waar je tegelijk een mooie barbecue, nieuwe stoelen en een trendy horloge kon kopen', licht Joost Wels, ceo van FonQ, toe.
Belang van global brands
Recentelijk voegde FonQ global brands als DKNY, Ted Baker, Herschel Supply Co. en Guess aan het lifestyle assortiment toe en afgelopen week is er verder uitgebreid met o.a. het merk Ray-Ban. Op dit moment bestaat het totale lifestyle assortiment uit ruim 10.000 producten, dat is zo’n vijftien procent van het gehele assortiment van FonQ dat inmiddels naar 70.000 producten gaat. Het online warenhuis is al enige tijd actief met lifestyle devices, zoals speakers, koptelefoons en sporthorloges. Nu verovert het merk ook positie in fashion gerelateerde lifestyle accessoires.
Als onderdeel van het vervolmaken van het productaanbod is FonQ flink aan het uitbreiden in categorieën als tassen, reisbagage, horloges, sieraden en zonnebrillen, belooft het webwarenhuis. 'In het begin hebben we ons vooral gericht op het toevoegen van mooie local en Scandinavische merken. Het is belangrijk om eerst een sterk Umfeld te creëren. Nu dat staat, ligt de focus op global brands. Om de klant optimaal te kunnen bedienen op het gebied van lifestyle producten zijn dergelijke merken nodig. We versterken hiermee onze positie in de markt en daarnaast sluit het mooi aan bij de overige global brands en A-merken die we in de andere segmenten voeren. Later dit jaar of begin 2018 zullen we opnieuw uitbreiden met nieuwe categorieën', aldus Wels.
Op dit moment is FonQ landelijk zichtbaar via tv en abri's met de 'Vind jouw mooi'-campagne. Naast het vergroten van de naamsbekendheid heeft de campagne als doel het merk te laden in de domeinen wonen, koken en lifestyle.
(PvWK)
Over FonQ
'FonQ is het verrassende en inspirerende warenhuis met ruim 60.000 mooie producten op het gebied van wonen, koken en lifestyle. Of je nu op zoek bent naar de finishing touch voor jouw interieur, een handig keukenhulpje of een unieke gadget als cadeautje voor jezelf: vind jouw mooi bij FonQ! Het warenhuis is uitgeroepen tot beste webwinkel in de categorie 'Wonen & Tuin' tijdens de Thuiswinkel Awards 2016. Ook is FonQ tijdens de ABN AMRO Webshop Awards 2016-2017 verkozen tot beste webshop in wonen.' (bron: FonQ)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- FonQ
- Joost Wels
- online
- warenhuis
- ceo
- webshop
- lifestyle
- sporthorloge
- speakers
- marketing
- lifestyle devices
- koptelefoons
- retail
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers