Bbrood opent eerste 'waste no more' winkel in Amsterdam
- Food-en-retail
- 24 dec 2018 @ 10:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodWinkelenMarketing
- 24 dec 2018 @ 10:17
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf januari 2019 opent Bbrood haar eerste waste no more winkel in Amsterdam. Bij de vestiging op de Rozengracht kunnen bezoekers voortaan brood van gisteren kopen voor de helft van de prijs.
De bakkerswinkel verwacht zo twee vliegen in een klap te slaan: voedzaam desembrood toegankelijk maken voor iedereen en voedselverspilling tegengaan. Renee Pater, eindbaas bij Bbrood, zegt: 'Het idee voor de zaak bestaat al meerdere jaren. Toch is er tot op heden nooit wat mee gedaan'. Zonde vonden ze dat bij Bbrood, tijd om er iets mee te doen! Onder leiding van de broers Jan en Tom Miedema opent Bbrood haar eerste waste no more winkel op de Rozengracht.
Klanten krijgen 50% korting op brood van gisteren, voor dagverse producten betalen zij de normale prijs en alle papieren verpakkingen kosten €0,10. 'We maken mensen bewust van de single use verpakking problematiek en tegelijkertijd proeven ze dat brood van gisteren nog steeds echt lekker is', aldus Jan en Tom.
Neem een kijkje en proef of het brood van gisteren wel écht lekker is, adviseert de bakkerijketen. 'Je kan 7 dagen in de week terecht op de Rozengracht 180-182 in Amsterdam. Van maandag t/m zaterdag zijn ze geopend van 7:30 tot 18:00 en op zondag van 8:00 tot 15:00.'
(PvWK)
Delegatie van MT-uitgever BBP Media recentelijk op de koffie bij Bbrood Amsterdam. Op de achtergrond: bakkers in actie. (foto: PvWK)
Algemene info Bbrood
'Bakkerij Bbrood bakt desembrood en heeft winkels en bakkerijen in Amsterdam. Voor alle Marqt-winkels bakken wij ons ambachtelijk desembrood. In februari 2019 bestaat Bbrood 11 jaar, een familiebedrijf met vakkennis die al 4 generaties teruggaat. Hoe bakt BBROOD ze bruin? Het begint met de beste, natuurlijke ingrediënten. Dus geen onnodige toevoegingen of conserveringsmiddelen. Maar liefst 2 dagen mag het deeg van Bbrood rijzen. Op die manier ontwikkelen de natuurlijke smaakstoffen zich goed. Dat ruik én proef je! Daarna vormen de bakkers het deeg met de hand tot brood. Maar... hoe bakken zij ze nu bruin? Op de stenen vloer van de oven! Zo krijgt het brood zijn knapperige korst en volle smaak.'
(bron: Bbrood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Tom Miedema
- Jan Midedema
- winkel
- heden
- eerste
- Rozengracht
- Renee Pater
- eindbaas
- broers
- Bbrood
- jaren
- Bbrood
- waste no more
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




