Bbrood opent eerste 'waste no more' winkel in Amsterdam
- Food-en-retail
- 24 dec 2018 @ 10:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodWinkelenMarketing
- 24 dec 2018 @ 10:17
- Peter van Woensel Kooy
Vanaf januari 2019 opent Bbrood haar eerste waste no more winkel in Amsterdam. Bij de vestiging op de Rozengracht kunnen bezoekers voortaan brood van gisteren kopen voor de helft van de prijs.
De bakkerswinkel verwacht zo twee vliegen in een klap te slaan: voedzaam desembrood toegankelijk maken voor iedereen en voedselverspilling tegengaan. Renee Pater, eindbaas bij Bbrood, zegt: 'Het idee voor de zaak bestaat al meerdere jaren. Toch is er tot op heden nooit wat mee gedaan'. Zonde vonden ze dat bij Bbrood, tijd om er iets mee te doen! Onder leiding van de broers Jan en Tom Miedema opent Bbrood haar eerste waste no more winkel op de Rozengracht.
Klanten krijgen 50% korting op brood van gisteren, voor dagverse producten betalen zij de normale prijs en alle papieren verpakkingen kosten €0,10. 'We maken mensen bewust van de single use verpakking problematiek en tegelijkertijd proeven ze dat brood van gisteren nog steeds echt lekker is', aldus Jan en Tom.
Neem een kijkje en proef of het brood van gisteren wel écht lekker is, adviseert de bakkerijketen. 'Je kan 7 dagen in de week terecht op de Rozengracht 180-182 in Amsterdam. Van maandag t/m zaterdag zijn ze geopend van 7:30 tot 18:00 en op zondag van 8:00 tot 15:00.'
(PvWK)
Delegatie van MT-uitgever BBP Media recentelijk op de koffie bij Bbrood Amsterdam. Op de achtergrond: bakkers in actie. (foto: PvWK)
Algemene info Bbrood
'Bakkerij Bbrood bakt desembrood en heeft winkels en bakkerijen in Amsterdam. Voor alle Marqt-winkels bakken wij ons ambachtelijk desembrood. In februari 2019 bestaat Bbrood 11 jaar, een familiebedrijf met vakkennis die al 4 generaties teruggaat. Hoe bakt BBROOD ze bruin? Het begint met de beste, natuurlijke ingrediënten. Dus geen onnodige toevoegingen of conserveringsmiddelen. Maar liefst 2 dagen mag het deeg van Bbrood rijzen. Op die manier ontwikkelen de natuurlijke smaakstoffen zich goed. Dat ruik én proef je! Daarna vormen de bakkers het deeg met de hand tot brood. Maar... hoe bakken zij ze nu bruin? Op de stenen vloer van de oven! Zo krijgt het brood zijn knapperige korst en volle smaak.'
(bron: Bbrood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- broers
- jaren
- Jan Midedema
- Rozengracht
- Bbrood
- Bbrood
- eindbaas
- winkel
- Tom Miedema
- heden
- waste no more
- Renee Pater
- eerste
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes