AH en Hema starten samen pilotwinkels
- Food-en-retail
- 12 feb 2019 @ 13:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DialoogWinkelen
- 12 feb 2019 @ 13:45
- Peter van Woensel Kooy
De Hema ziet zichzelf niet langer meer als concurrent van Albert Heijn of Action. Sterker nog: AH en Hema zullen dit jaar twee pilotwinkels openen met zowel AH- als Hema-aanbod.
De opmerking over de concurrentie kwam van Hema-baas Tjeerd Jegen. ‘We hebben geprobeerd een aantal minisupermarkten te openen, maar dat is niet de toekomst. Je wint het toch niet van Albert Heijn en Jumbo’, liet Jegen dit weekend optekenen, meldt het ANP. Daar komt vandaag het nieuws overheen dat de twee retailreuzen AH en Hema samen winkels gaan openen in 2019. In twee zogeheten pilotwinkels van Hema komt volgens dit plan een AH met een volledig assortiment verse en houdbare producten, meldt zojuist De Telegraaf. 'De bedrijven hopen daarmee klanten binnen te halen en vast te houden. De winkels komen in twee grote steden, aldus het concern, waar precies wordt nog onderzocht. Ook de exacte invulling werken de twee winkelbedrijven uit.'
Vorig jaar nam Marcel Boekhoorn de Hema-keten over. Begin dit jaar kreeg AH Nederland een nieuw management.
(PvWK)
foto tom pouce-vlaai: Wiki Media commons
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- minisupermarkten
- samen
- Marcel Boekhoorn
- Tjeerd Jegen
- ANP
- winkels
- Albert Heijn
- openen
- pilotwinkels
- baas
- Hema
- vers
- tom pouce
- marketing
- houdbare producten
- pilot
- bedrijven
- Albert Heijn
- Jumbo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




