AH en Hema starten samen pilotwinkels
- Food-en-retail
- 12 feb 2019 @ 13:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - DialoogWinkelen
- 12 feb 2019 @ 13:45
- Peter van Woensel Kooy
De Hema ziet zichzelf niet langer meer als concurrent van Albert Heijn of Action. Sterker nog: AH en Hema zullen dit jaar twee pilotwinkels openen met zowel AH- als Hema-aanbod.
De opmerking over de concurrentie kwam van Hema-baas Tjeerd Jegen. ‘We hebben geprobeerd een aantal minisupermarkten te openen, maar dat is niet de toekomst. Je wint het toch niet van Albert Heijn en Jumbo’, liet Jegen dit weekend optekenen, meldt het ANP. Daar komt vandaag het nieuws overheen dat de twee retailreuzen AH en Hema samen winkels gaan openen in 2019. In twee zogeheten pilotwinkels van Hema komt volgens dit plan een AH met een volledig assortiment verse en houdbare producten, meldt zojuist De Telegraaf. 'De bedrijven hopen daarmee klanten binnen te halen en vast te houden. De winkels komen in twee grote steden, aldus het concern, waar precies wordt nog onderzocht. Ook de exacte invulling werken de twee winkelbedrijven uit.'
Vorig jaar nam Marcel Boekhoorn de Hema-keten over. Begin dit jaar kreeg AH Nederland een nieuw management.
(PvWK)
foto tom pouce-vlaai: Wiki Media commons
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vers
- Albert Heijn
- minisupermarkten
- marketing
- bedrijven
- pilot
- tom pouce
- Marcel Boekhoorn
- Albert Heijn
- Hema
- ANP
- pilotwinkels
- baas
- Jumbo
- houdbare producten
- openen
- winkels
- samen
- Tjeerd Jegen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




