Chiquita lanceert Snapcodes ter ere van Wereldbananendag

Chiquita lanceert Snapcodes ter ere van Wereldbananendag
  • Food-en-retail
  • 11 apr 2019 @ 09:01
  • 11638 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodSocial mediaCommunicatie

Bananenmerk Chiquita en social mediaplatform Snapchat gaan een samenwerking aan ter ere van Wereldbananendag op 17 april 2019. Deze samenwerking biedt consumenten de mogelijkheid om op een speelse manier te interacteren met de Chiquita banaan.

Tot eind mei zijn er op zo’n 200 miljoen bananen drie verschillende snapcodes te vinden op de iconische blauwe merk-sticker. Door de codes te scannen ontstaan er nieuwe belevenissen met het merk.

De Snapchat campagne bevat drie filters:
- World Lens, waarbij Snapchatters om worden gevormd tot een dansende Chiquita banaan,
- Face Filter doopt gezichten van mensen om tot een banaan en tot slot...
- Game Filter. Deze laatste filter is een spel waarbij Snapchatters de mogelijkheid krijgen om vallende bananen op te vangen in een fruitmand om zo punten te scoren.

'Bananen zijn een van de meest verkochte producten in de supermarkt, waardoor ze op bijna elke keukentafel wel te vinden zijn', geeft Peter Bolijn, manager marketing bij Chiquita Nederland aan, 'wij zijn het eerste merk in de AGF-categorie die de visuele herkenningstechnologie van Snapchat activeert. Het biedt ons een unieke gelegenheid om onze blauwe sticker als krachtig middel in te zetten richting Millennials en Generatie Z en hen de mogelijkheid te geven op een speelse manier te interacteren met ons merk.'

Deze stickeractie staat niet op zichzelf, meldt het bananenmerk: 'Al decennia lang ontwikkelt Chiquita speciale edities van zijn blauwe sticker om op een leuke en vrolijke manier te communiceren met zijn consumenten. Naast het speelse element benadrukken deze stickers ook de hoge kwaliteit, de geweldige smaak en het duurzame karakter van de Chiquita banaan. Het zogeheten “Behind the Blue Sticker” initiatief, het duurzaamheidsprogramma van Chiquita, behelst onder meer verschillende innovaties op het gebied van plantagebeheer en logistiek, de impact op afval, CO2-reductie, besparing van water en nog veel meer.'

Deelnemers worden uitgenodigd hun creatie te delen op social media met de hashtag #ChiquitaBanana.
(PvWK)

Over Snapchat
'Snap Inc. is een camera organisatie. Wij geloven dat, door de camera opnieuw uit te vinden, er een geweldige mogelijkheid ontstaat, om de manier waarop mensen met elkaar leven en communiceren te verbeteren. Wij dragen bij aan de vooruitgang van de mensheid door mensen in staat te stellen zichzelf te uiten, te leven in het moment, om te leren over de wereld en samen plezier te hebben.'
Voor meer informatie over Chiquita, bezoek de website www.chiquita.nl
|(bron: BCW Global)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken