Jumbo bestelt extra voorraad Max Verstappen race-bolides
- Food-en-retail
- 4 okt 2019 @ 11:39
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenProductdesign
- 4 okt 2019 @ 11:39
- Peter van Woensel Kooy
De Max Verstappen modelauto’s waar klanten van Jumbo de afgelopen weken voor konden kunnen sparen, zijn vlak voor de einddatum van de spaaractie helemaal op. Om ervoor te zorgen dat alle klanten met een volle spaarkaart de auto kunnen ontvangen, heeft het familiebedrijf besloten om een extra voorraad bij te laten produceren.
Hoewel er op basis van het succes van voorgaande acties rekening gehouden was met een groter aantal beschikbare schaalmodellen, blijkt ook dit collectors item nog sneller de winkels uit te racen dan gedacht.
Roy van Keulen, executive directeur Brand & Marketing van Jumbo: 'De populariteit van het talent Max Verstappen is ongekend en deze spaaractie overtreft weer al onze verwachtingen. Max is enorm snel op het circuit, onze klanten blijken vliegensvlug als het gaat om het bestellen van dit collectors item. Hoewel het om een op = op spaaractie gaat, willen we toch zo veel mogelijk klanten blij maken. Daarom gaan we anders dan voorgaande jaren een flinke voorraad van de collectors item auto’s bij maken. Zo willen we nog voor het einde van het jaar ook de laatste Max fans blij maken.'
Replica winnende auto
De bolide waar mensen voor sparen is een collectors item modelauto (1:24) van de Red Bull Racing Formule 1 bolide van Max Verstappen. De modelauto is een exacte replica van de RB15 van Aston Martin Red Bull Racing. Het gaat om de winnende editie van de GP van Oostenrijk, herkenbaar aan de gele banden en het Jumbo logo dat op de neus van de auto prijkt én de gele helm die Max droeg.
Klanten kunnen nog t/m 5 oktober 2019 hun volle spaarkaart inleveren, meldt Jumbo. 'De bestelde auto ligt vanaf 27 december voor de klant klaar in de door hun gekozen winkel.'
(PvWK)
De zeer gewilde Max Verstappen speelgoedauto
Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 650 supermarkten, zeven Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Daarnaast lanceerde Jumbo het nieuwe gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin het elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place combineert. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot Beste Supermarkt van Nederland. In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. In 2018 volgde de overname van een deel van Emte. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.'
(bron: Jumbo Groep)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- spaaractie
- race
- F1
- Jumbo
- Brand & Marketing
- Max
- supermarkt
- executive directeur
- populariteit
- bolide
- Max Verstappen
- vliegensvlug
- familiebedrijf
- verwachtingen
- Roy van Keulen
- spaaractie
- Jumbo Groep
- Van Eerd
- klanten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers