Jumbo bestelt extra voorraad Max Verstappen race-bolides
- Food-en-retail
- 4 okt 2019 @ 11:39
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenProductdesign
- 4 okt 2019 @ 11:39
- Peter van Woensel Kooy
De Max Verstappen modelauto’s waar klanten van Jumbo de afgelopen weken voor konden kunnen sparen, zijn vlak voor de einddatum van de spaaractie helemaal op. Om ervoor te zorgen dat alle klanten met een volle spaarkaart de auto kunnen ontvangen, heeft het familiebedrijf besloten om een extra voorraad bij te laten produceren.
Hoewel er op basis van het succes van voorgaande acties rekening gehouden was met een groter aantal beschikbare schaalmodellen, blijkt ook dit collectors item nog sneller de winkels uit te racen dan gedacht.
Roy van Keulen, executive directeur Brand & Marketing van Jumbo: 'De populariteit van het talent Max Verstappen is ongekend en deze spaaractie overtreft weer al onze verwachtingen. Max is enorm snel op het circuit, onze klanten blijken vliegensvlug als het gaat om het bestellen van dit collectors item. Hoewel het om een op = op spaaractie gaat, willen we toch zo veel mogelijk klanten blij maken. Daarom gaan we anders dan voorgaande jaren een flinke voorraad van de collectors item auto’s bij maken. Zo willen we nog voor het einde van het jaar ook de laatste Max fans blij maken.'
Replica winnende auto
De bolide waar mensen voor sparen is een collectors item modelauto (1:24) van de Red Bull Racing Formule 1 bolide van Max Verstappen. De modelauto is een exacte replica van de RB15 van Aston Martin Red Bull Racing. Het gaat om de winnende editie van de GP van Oostenrijk, herkenbaar aan de gele banden en het Jumbo logo dat op de neus van de auto prijkt én de gele helm die Max droeg.
Klanten kunnen nog t/m 5 oktober 2019 hun volle spaarkaart inleveren, meldt Jumbo. 'De bestelde auto ligt vanaf 27 december voor de klant klaar in de door hun gekozen winkel.'
(PvWK)
De zeer gewilde Max Verstappen speelgoedauto
Over Jumbo Supermarkten
'Jumbo is een Brabants familiebedrijf met een rijke ondernemershistorie. Jumbo telt momenteel ruim 650 supermarkten, zeven Foodmarkten en een succesvolle online bestel- en bezorgservice via Jumbo.com. Daarnaast lanceerde Jumbo het nieuwe gemakswinkelconcept Jumbo City, waarin het elementen van de reguliere Jumbo winkels, Foodmarkt én van restaurantketen La Place combineert. Zo wil Jumbo lekker en gezond eten makkelijk bereikbaar maken voor iedereen. In alle winkels én online wordt de unieke Jumbo formule gevoerd (beste service + grootste assortiment x laagste prijs) en kunnen klanten vertrouwen op de 7 Zekerheden. Door de klant altijd centraal te zetten, is Jumbo één van de best gewaardeerde supermarktketens. Niet voor niets is Jumbo al zestien keer door GfK uitgeroepen tot Beste Supermarkt van Nederland. In 2009 nam Jumbo de supermarktketen Super de Boer over en in 2012 volgde het nog grotere C1000. Begin 2016 heeft Jumbo ook de foodserviceformule La Place overgenomen. In 2018 volgde de overname van een deel van Emte. Zo groeide Jumbo van regionale supermarktketen uit tot een leidende omnichannel retailer in Nederland. Voor meer informatie zie www.jumbo.com.'
(bron: Jumbo Groep)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- familiebedrijf
- supermarkt
- vliegensvlug
- populariteit
- verwachtingen
- executive directeur
- bolide
- klanten
- Brand & Marketing
- spaaractie
- Jumbo
- race
- Max
- Roy van Keulen
- spaaractie
- F1
- Jumbo Groep
- Van Eerd
- Max Verstappen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




