Horeca tenminste tot 19 mei gesloten
- Food-en-retail
- 21 apr 2020 @ 16:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 apr 2020 @ 16:55
- Peter van Woensel Kooy
De Nederlandse horeca zal tenminste tot 19 mei 2020 in lockdown blijven. Evenementen die vergunningsplichtig zijn, zullen tot 1 september 2020 worden geblokt, zo blijkt uit gegevens van o.a. onderzoekscollectief Bellingcat.
De maatregelen zullen vanavond tijdens de speech van minister president Rutte worden medegedeeld. De basisscholen gaan na de meivakantie op 11 mei weer open. Ook mogen jonge kinderen weer gaan sporten. Tandartspraktijken en mondhygiënisten mogen ook weer open. Evenementen die vergunningsplichtig zijn, krijgen vanaf 1 september 2020 groen licht. Voor evenementen lag die termijn eerst op 1 juni. Organisatoren eisten duidelijkheid van het kabinet en zullen dat vanavond krijgen. Dit betekent ook dat de 'festivalzomer' vanavond wordt afgelast.
Lage risico's
Het Outbreak Management Team dat het kabinet adviseert, schat de risico’s laag in, als jonge kinderen weer naar school gaan, zo blijkt uit het 65e OMT Advies over Covid-19 van het RIVM dat vanavond officieel gedeeld wordt. MarketingTribune is gelieerd aan Bellingcat.
(PvWK, foto boven press conference 30/3/'20 j.l.)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Rutte
- vergunning
- evenementen
- september
- marketing
- minpres
- horeca
- 2020
- lockdown corona
- Bellingcat
- onderzoek
- verboden
- economie
- KHN
- PR
- primeur
- b2b
- merk
- Nederland
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




