Horeca tenminste tot 19 mei gesloten
- Food-en-retail
- 21 apr 2020 @ 16:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 21 apr 2020 @ 16:55
- Peter van Woensel Kooy
De Nederlandse horeca zal tenminste tot 19 mei 2020 in lockdown blijven. Evenementen die vergunningsplichtig zijn, zullen tot 1 september 2020 worden geblokt, zo blijkt uit gegevens van o.a. onderzoekscollectief Bellingcat.
De maatregelen zullen vanavond tijdens de speech van minister president Rutte worden medegedeeld. De basisscholen gaan na de meivakantie op 11 mei weer open. Ook mogen jonge kinderen weer gaan sporten. Tandartspraktijken en mondhygiënisten mogen ook weer open. Evenementen die vergunningsplichtig zijn, krijgen vanaf 1 september 2020 groen licht. Voor evenementen lag die termijn eerst op 1 juni. Organisatoren eisten duidelijkheid van het kabinet en zullen dat vanavond krijgen. Dit betekent ook dat de 'festivalzomer' vanavond wordt afgelast.
Lage risico's
Het Outbreak Management Team dat het kabinet adviseert, schat de risico’s laag in, als jonge kinderen weer naar school gaan, zo blijkt uit het 65e OMT Advies over Covid-19 van het RIVM dat vanavond officieel gedeeld wordt. MarketingTribune is gelieerd aan Bellingcat.
(PvWK, foto boven press conference 30/3/'20 j.l.)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 2020
- lockdown corona
- evenementen
- b2b
- minpres
- horeca
- september
- Rutte
- Bellingcat
- KHN
- verboden
- Nederland
- vergunning
- merk
- PR
- marketing
- economie
- onderzoek
- primeur
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes