Zeeman waarschuwt voor prijsopdrijving Lucht
- Food-en-retail
- 31 aug 2020 @ 10:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Activatie
- 31 aug 2020 @ 10:57
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe parfum Lucht van Zeeman wordt inmiddels volop aangeboden op onder meer Markplaats. Zeeman waarschuwt nadrukkelijk hier niet op in te gaan.
Caroline van Turennout, marketingmanager Zeeman: ‘Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. We zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad hebben, zodat zoveel mogelijk mensen plezier kunnen hebben van Lucht’.
Uitverkocht
Het luchtje was al snel na de introductie uitverkocht. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum, op basis van 20% parfumolie, bleek een grote hit. Lucht was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht. Klanten die er wel snel genoeg bij waren, verspreidden hun aanwinst massaal op social media. Ook de reacties op de twee geuren zelf waren overwegend zeer positief.
Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen.
Vanaf eind volgende week kunnen liefhebbers en fans weer terecht voor Lucht in de Zeeman winkels. In de webshop van Zeeman is vanaf maandag 31 augustus om ongeveer 15 uur weer extra voorraad beschikbaar.
Van Turennout: ‘Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen. Natuurlijk hoopten we dat succes nu weer te evenaren. We hebben daar dan ook groot op ingekocht, maar door dit enorme succes zijn we toch verrast. We zijn helemaal blij door het enthousiasme van onze klanten en ontzettend trots dat Lucht zo positief ontvangen is.’
Acties in buitenland
De campagne loopt niet alleen in Nederland, maar ook in België, Frankrijk, Spanje en Duitsland: ‘We zien dat ons eau de parfum in België ook heel positief ontvangen is en goed wordt verkocht, ’aldus Van Turennout. ‘Ons doel is om nu ook de Fransen, Spanjaarden en Duitsers bekend te maken met onze eigenzinnige acties.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




