Zeeman waarschuwt voor prijsopdrijving Lucht
- Food-en-retail
- 31 aug 2020 @ 10:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Activatie
- 31 aug 2020 @ 10:57
- Sjaak Hoogkamer
Het nieuwe parfum Lucht van Zeeman wordt inmiddels volop aangeboden op onder meer Markplaats. Zeeman waarschuwt nadrukkelijk hier niet op in te gaan.
Caroline van Turennout, marketingmanager Zeeman: ‘Het is juist onze bedoeling een topgeur voor de laagst mogelijke prijs aan te bieden. We zorgen ervoor dat we zo snel mogelijk weer nieuwe voorraad hebben, zodat zoveel mogelijk mensen plezier kunnen hebben van Lucht’.
Uitverkocht
Het luchtje was al snel na de introductie uitverkocht. De door Zeeman zelf ontwikkelde eau de parfum, op basis van 20% parfumolie, bleek een grote hit. Lucht was zowel in de webshop als in de winkels binnen een paar uur uitverkocht. Klanten die er wel snel genoeg bij waren, verspreidden hun aanwinst massaal op social media. Ook de reacties op de twee geuren zelf waren overwegend zeer positief.
Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen.
Vanaf eind volgende week kunnen liefhebbers en fans weer terecht voor Lucht in de Zeeman winkels. In de webshop van Zeeman is vanaf maandag 31 augustus om ongeveer 15 uur weer extra voorraad beschikbaar.
Van Turennout: ‘Door het succes van eerdere campagnes, zoals de trouwjurk en onze sneakers, weten we dat een spraakmakend product heel wat mensen in beweging kan brengen. Natuurlijk hoopten we dat succes nu weer te evenaren. We hebben daar dan ook groot op ingekocht, maar door dit enorme succes zijn we toch verrast. We zijn helemaal blij door het enthousiasme van onze klanten en ontzettend trots dat Lucht zo positief ontvangen is.’
Acties in buitenland
De campagne loopt niet alleen in Nederland, maar ook in België, Frankrijk, Spanje en Duitsland: ‘We zien dat ons eau de parfum in België ook heel positief ontvangen is en goed wordt verkocht, ’aldus Van Turennout. ‘Ons doel is om nu ook de Fransen, Spanjaarden en Duitsers bekend te maken met onze eigenzinnige acties.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing