Deliveroo wil met 'Hop' de flitsbezorgers inhalen

Deliveroo wil met 'Hop' de flitsbezorgers inhalen
  • Food-en-retail
  • 7 okt 2021 @ 08:33
  • 11946 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodWinkelen

Deliveroo heeft nu ook zelf een flitsbezorgdienst opgetuigd. Onder de noemer ‘Hop’ belooft het bedrijf Britse boodschappen binnen 10 minuten te bezorgen.

Daarmee volgt Deliveroo het voorbeeld van de inmiddels bekende flitsbezorgers. De maaltijdbezorger is bekend met bezorgen voor supermarkten, want doet dat al voor 4.600 aangesloten winkels in Engeland, waaronder Morrisons Waitrose, Sainsbury’s en Aldi. Het verschil met Hop is, dat deze nieuwe flitsbezorgdienst belooft binnen tien minuten te bezorgen vanuit een 'dark store', een winkelmagazijn dat voor consumenten niet toegankelijk is.

Volgens persbureau Bloomberg gaat het om een proef. De resultaten daarvan zouden kunnen worden gebruikt om Hop in een later stadium op te schalen. Hop concurreert in Engeland met flitsbezorgers als Getir, Gorillas en Zapp. In Nederland is Deliveroo nog niet actief in het domein van de supermarktleveranties.

‘Hop’ is volgens Deliveroo zijn eerste stand alone ‘online grocery store’ en geldt als aanvulling op de bestaande boodschappenbezorging. Deliveroo bezorgt momenteel al boodschappen vanuit 4.600 supermarkten in het Verenigd Koninkrijk.

Ook ‘Hop’ is voorlopig alleen in het Verenigd Koninkrijk – specifiek Londen - beschikbaar, meldt MT-zustertitel Twinkle. Boodschappen worden bezorgd in samenwerking met supermarkt Morrisons. ‘De markt voor snelle bezorging van levensmiddelen ontwikkelt zich snel en wordt zeer gewaardeerd door klanten’, reageert ceo David Potts van Morrisons. Ook oprichter Will Shu van Deliveroo stelt verheugd te zijn met de nieuwe dienst.
(PvWK, bronnen:Twinkle, E en Deliveroo, foto Londen: David Geib / Pexels)

Binnenkort in MarketingTribune print: Alles over flitsbezorging en het toekomstig effect hiervan op boodschappen doen

Hoor op ons event 'Shopping Today'(14/10/'21 a.s.) in DeFabrique Utrecht live de keynote over Gorillas

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken