Hollands Scotch & Soda versnelt groeistrategie in China
- Food-en-retail
- 28 jan 2022 @ 15:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 28 jan 2022 @ 15:14
- Peter van Woensel Kooy
Scotch & Soda kondigt aan zijn groeistrategie in China te versnellen. Het modemerk opent zijn eerste flagshipstore in Shanghai en meldt nog meer winkels in het land te openen.
Het Amsterdamse modemerk opent de eerste flagshipstore in mode- en lifestyledistrict Xintiandi in Shanghai, waarmee volgens de marketingafdeling een nieuwe en onderscheidende bestemming wordt toegevoegd aan het portfolio van het merk wereldwijd.
'Scotch & Soda zal de komende maanden verder uitbreiden in China met de opening van de eerste winkel van het merk in het Taikoo Li winkelcentrum in Shanghai. Daarnaast zullen er twee direct beheerde winkels worden geopend in de winkelcentra Beijing Sanlitun en Shanghai Reel, waardoor het aantal winkels van Scotch & Soda in China medio 2022 op vijf komt.'
De opening van de fysieke winkels volgt op de officiële lancering van Scotch & Soda's eerste digitale winkel op Tmall in China in de herfst van 2021, het eerste commerciële initiatief sinds het merk afgelopen zomer rechtstreeks in het land actief werd.
Frederick Lukoff, CEO van Scotch & Soda, vertelt MarketingTribune: 'Onze nieuwe flagshipstore in Shanghai markeert een belangrijke stap in onze expansie- en groeistrategie in China. We kijken ernaar uit om dit jaar meer brick-and-mortar locaties in belangrijke steden te brengen en een multi-channel ervaring te bieden aan klanten in deze veelbelovende nieuwe markt voor het merk.'
(PvWK)
Factsheet
* De opening was op 27 januari 2022
101A & 101C, nr. 333, Zuid Huangpi Road
* Huang Pu District, Shanghai
* 289 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen
* Dames-, heren- en kinderkledingcollecties
* Bijzondere kenmerken:
- Gevestigd in een gebouw in de Shikumen traditionele Shanghainese architectuurstijl
- Ramen van vloer tot plafond
* Meer informatie vind je op scotch-soda.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers