Hollands Scotch & Soda versnelt groeistrategie in China
- Food-en-retail
- 28 jan 2022 @ 15:14
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 28 jan 2022 @ 15:14
- Peter van Woensel Kooy
Scotch & Soda kondigt aan zijn groeistrategie in China te versnellen. Het modemerk opent zijn eerste flagshipstore in Shanghai en meldt nog meer winkels in het land te openen.
Het Amsterdamse modemerk opent de eerste flagshipstore in mode- en lifestyledistrict Xintiandi in Shanghai, waarmee volgens de marketingafdeling een nieuwe en onderscheidende bestemming wordt toegevoegd aan het portfolio van het merk wereldwijd.
'Scotch & Soda zal de komende maanden verder uitbreiden in China met de opening van de eerste winkel van het merk in het Taikoo Li winkelcentrum in Shanghai. Daarnaast zullen er twee direct beheerde winkels worden geopend in de winkelcentra Beijing Sanlitun en Shanghai Reel, waardoor het aantal winkels van Scotch & Soda in China medio 2022 op vijf komt.'
De opening van de fysieke winkels volgt op de officiële lancering van Scotch & Soda's eerste digitale winkel op Tmall in China in de herfst van 2021, het eerste commerciële initiatief sinds het merk afgelopen zomer rechtstreeks in het land actief werd.
Frederick Lukoff, CEO van Scotch & Soda, vertelt MarketingTribune: 'Onze nieuwe flagshipstore in Shanghai markeert een belangrijke stap in onze expansie- en groeistrategie in China. We kijken ernaar uit om dit jaar meer brick-and-mortar locaties in belangrijke steden te brengen en een multi-channel ervaring te bieden aan klanten in deze veelbelovende nieuwe markt voor het merk.'
(PvWK)
Factsheet
* De opening was op 27 januari 2022
101A & 101C, nr. 333, Zuid Huangpi Road
* Huang Pu District, Shanghai
* 289 vierkante meter, verdeeld over 2 verdiepingen
* Dames-, heren- en kinderkledingcollecties
* Bijzondere kenmerken:
- Gevestigd in een gebouw in de Shikumen traditionele Shanghainese architectuurstijl
- Ramen van vloer tot plafond
* Meer informatie vind je op scotch-soda.com
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
- Kruidvat versterkt beautypositionering
- Albert Heijn zet tech in tegen voedselverspilling
- Fritz-kola introduceert Mischmasch in Nederland
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K taplocaties in Europa
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ACM onderzoekt marges en... 19-09-2025
- DPG Media en Albert Heijn lanceren... 18-09-2025
- Start pilot 'De Betere Kantine' 18-09-2025
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes