Franse retailer E.Leclerc fixeert prijs 120 dagelijkse boodschappen
- Food-en-retail
- 6 mei 2022 @ 15:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodPrijsoorlogMarketing
- 6 mei 2022 @ 15:13
- Peter van Woensel Kooy
Tot juli 2022 zullen de prijzen van 120 dagelijkse boodschappen, waaronder rijst, koffie, bloem, suiker, zuivel, eieren, sommige soorten groente en fruit, fruitsap, luiers, afwasmiddel en andere huishoudelijke artikelen in de supermarkten van E.Leclerc niet stijgen.
Als de prijzen toch móeten stijgen door wettelijke afspraken over minimale marges, gaat E.Leclerc zijn klanten het verschil zelfs in vouchers teruggeven.
'Deze inflatie van 4,8% betekent een jaarlijkse aderlating van €150 tot 500 per gezin, afhankelijk van wat zij kopen', aldus topman Michel Edouard Leclerc in The Connexion. 'Sommige producten zijn tussen zes en 20% gestegen, de pastaprijzen zijn met 20% gestegen, en sommige chocolade- en koffiemerken zitten daar ook al bijna aan.' Leclerc verwacht dat de inflatie nog verder zal stijgen vanwege de problemen met aanvoer en logistiek door de oorlog in Oekraïne. 'Consumenten wenden zich tot de staat en vragen om voedselcheques, om steun, en voor ons als distributeurs is het onze taak om te proberen deze inflatie te beteugelen.'
Recent gaf MarketingTribunes 'Monitor Consumentengedrag' al aan dat ook in Nederland de prijsgevoeligheid toeneemt. 'Het is nu de taak van grote supermarktketens om de de voedselinflatie binnen de perken te houden', stelt de supermarkttopman. Een voorbeeld voor Nederlandse retailketens? Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: Foodlog en The Connexion, beeld: Wikimedia)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 8%
- retail
- hypermarche
- Oekraïne
- Michel Edouard Leclerc
- reactie
- aderlating
- Frankrijk
- 4
- The Connexion
- prijs
- supermarkt
- inflatie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




