Jamie Oliver gasthoofdredacteur Delicious

Jamie Oliver gasthoofdredacteur Delicious
  • Food-en-retail
  • 29 jul 2022 @ 08:55
  • 15260 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodBranding

Jamie Oliver, al meer dan 20 jaar een toonaangevende chef, zelf tot een merk uitgegroeid, wordt gasthoofdredacteur van culi-magazine Delicious. Dat gebeurt in in september 2022, tegelijk met de publicatie van zijn 26-ste kookboek 'Een: Simpel & lekker uit één pan'.

Elk jaar nodigt Delicious een bijzondere foodexpert uit als gasthoofdredacteur. Het is de uitgelezen kans om niet alleen de recepten van de gasthoofdredacteur zelf te maken maar biedt ook een unieke kijkje in diens eigen foodwereld. Jamie brengt Britse favorieten als Nigel Slater en Georgina Haydon, Hollandse ‘foodfriends’, zoals Bart van Olphen en Jos Timmer van restaurant De Kas. 'Delicious.friends' als Janneke Philippi, Yvette van Boven en Rutger van den Broek zijn volgens de redactie met Jamie’s briefing aan het werk gegaan en natuurlijk zijn er veel recepten van Jamie zelf. Naast recepten straks ook veel verhalen, tips, adressen en interviews, waaronder met Jamie zelf.

Over het nieuwe boek
'Een' is naar eigen zeggen het ultieme gemakskookboek. 'Simpele eenpanswonders, dat is het idee. Met meer dan 120 simpele, snelle recepten die allemaal te maken zijn in een (koeken)pan of ovenschaal. Dus elke dag lekker eten zonder uren  in de keuken te staan en geen bergen afwas. Elk recept bevat maximaal acht ingrediënten en 50% van de gerechten bevat weinig tot geen vlees. Eén kookboek, heerlijk eten en blije gezichten gegarandeerd.' Het gasthoofdredacteurschap kan als extra kookboekmarketing worden gezien.
(PvWK)


EEN | Simpel & lekker uit 1 pan | ISBN: 9789043924009 | Prijs: € 32,50 | Verschijnt: 1 september 2022


Over de auteur
'Jamie Oliver is wereldwijd een kook- en campagnefenomeen. In de 22 jaar dat hij tv-programma’s en boeken maakt, heeft hij wereldwijd meer dan 48 miljoen boeken verkocht en er kijken zo’n 67 miljoen mensen uit 182 gebieden naar zijn programma’s. Daarmee inspireert Jamie miljoenen mensen om zelf te koken en heerlijke, verse maaltijden te maken. Met zijn liefdadigheidsinstelling stelt Jamie zich ten doel om het aantal kinderen met obesitas in het VK te halveren in 2030, en mensen door voedsel een gezond en gelukkig leven te geven. De Jamie Oliver Group heeft sinds juli 2020 de prestigieuze B-Corp status gekregen, vanwege de aanhoudende inzet voor mens en milieu. Jamie schreef 26 kookboeken, allen bestsellers, waarmee hij in het VK de bestverkopende non-fictieauteur ooit is. De Britse Top 20 van bestsellers uit 2010-2020 bevat drie van zijn kookboeken: Jamie in 30 minuten op nummer 4, 5 ingrediënten op nummer 16 en Jamie in 15 minuten op nummer 17. Jamie legt niet alleen via zijn boeken en tv-programma’s contact met zijn publiek, maar ook via meerdere digitale platformen. Voor jamieoliver.com, het Jamie Oliver Food Tubenetwerk op YouTube en verschillende sociale websites maakt hij exclusieve items. Zijn nieuwe app JUM, vernoemd naar zijn bijnaam die hij als kind had, ging in het Vérenigd Koninkrijk live in januari 2022.'

(bron: uitgeverij Kosmos)

Over Delicious
'Delicious is het nummere een foodmagazine van Nederland. Met delicious. zet je elke maand de allerlekkerste gerechten op tafel voor jezelf, familie & vrienden! Geniet van avontuurlijke en uitdagende recepten of kies voor lekker, snel en simpel. Met de tips & tricks van Delicious magazine leer je nóg beter koken. Delicious doet dit 24/7 online, via social media, Delicious kookboeken en via Delicious magazine, dat 15x per jaar verschijnt en ieder jaar wordt afgesloten met 2 extra dikke kerstnummers. Nieuw: de online Delicious academy. Tijdens deze online masterclasses leer je koken van de besten. Culinaire experts geven hun tips & tricks tijdens exclusieve online sessies onder leiding van de Delicious-redactie.'
(bron: Delicious)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken