Beter Bed wint Dutch CRO Awards 2022

Beter Bed wint Dutch CRO Awards 2022
  • Food-en-retail
  • 7 nov 2022 @ 08:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsVerkoopWinkelen

DDMA , de grootste brancheverening voor datagedreven marketing, sales en service, maakte gisteren de winnaars van de DDMA Dutch CRO Awards 2022 bekend. Beter Bed won de award in de categorie conversie.

'De aanhouder wint', aldus de jury, 'Beter Bed laat goed zien dat het écht oplossen van een klantprobleem lastig kan zijn en tijd kost. Beter Bed overtrof hiermee andere genomineerden "Lobbes" en "RTL Nederland". “Dankzij verschillende A/B testen wisten we de checkout sneller te laten verlopen met als gevolg lagere exit rates en hogere conversies', zegt een trotse Jaap van den Broek, Lead Conversion Rate Optimisation (CRO) bij Beter Bed.

Juryleden Martin van Kranenburg (van het boek ‘Schrijven voor het Brein’) en Jorden Lentze (Booking.com) benadrukten het belang van CRO tijdens het event: 'CRO wordt steeds groter, wat ook is terug te zien is aan het aantal ingezonden cases en bezoekers van het evenement. Daarnaast wordt conversie-optimalisatie in alle lagen van de onderneming serieuzer genomen. De voorwaarden voor CRO-succes zijn:
(1) betrokkenheid van het management,
(2) betere samenwerking tussen verschillende afdelingen,
(3) CRO is geen sprint, maar een doordacht proces en werkwijze.'

Ook bij de case van Beter Bed is CRO steeds meer erkend binnen álle lagen van de organisatie. Beter Bed heeft de inzichten uit kwalitatief onderzoek omgezet in diverse A/B-testen. Hiervan zijn zes testen uitgevoerd, waarbij iedere vervolgtest is doorontwikkeld op basis van eerdere opgedane learnings om het resultaat te versterken. Hiermee wist de slaapspecialist de laatste stap van het bestelproces vlotter te laten verlopen, met als gevolg lagere exit rates, hogere conversies en betere klantervaringen. Volgens de jury laat Beter Bed goed zien dat het écht oplossen van een klantprobleem lastig kan zijn en tijd kost. De case is een goed voorbeeld van hoe een lange termijn data gedreven visie helpt om door experimenteren de bedrijfsresultaten positief te beïnvloeden.

De DDMA Dutch CRO Awards zijn dit jaar uitgereikt in Amsterdam Nieuw-West. De awards zijn een initiatief van DDMA, de branchevereniging voor data en marketing en worden mede georganiseerd door de DDMA Commissie CRO. Meer info en uitslagen via deze link.
(PvWK)

Over Beter Bed
'Wij geloven dat iedereen beter kan slapen. Daarom komen we al ruim 35 jaar ons bed uit om iedereen uitgeruster en gezonder te laten leven. En omdat we allemaal anders zijn én slapen, betekent dat ook voor iedereen wat anders. Daarom luisteren we naar je en hebben we oog voor je behoeftes en budget. We helpen je online en in de winkel met het vinden van jouw beste slaapoplossing. Hierdoor voel jij je op de lange termijn gezonder, fitter en beter. De collectie van Beter Bed is verkrijgbaar in ruim 100 winkels in Nederland en België en via beterbed.nl en beterbed.be.'

(bron: Beter Bed)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken