Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette

- Food-en-retail
- 11 apr 2025 @ 08:10
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 apr 2025 @ 08:10
- Kel Koenen
Met een zonovergoten lancering heeft Gall & Gall het roséseizoen 2025 afgetrapt. Tijdelijk verandert de winkel aan de Cornelis Schuytstraat in Amsterdam in Beachclub Bisous, ter ere van de introductie van rosé Bisous – het nieuwe wijnproject van Bas Smit en Nicolette van Dam.
De wijn is vanaf nu exclusief verkrijgbaar bij Gall & Gall, zowel online als in alle 500 winkels. ‘Rosé drink je vaak op zomerse, zorgeloze momenten of wanneer er iets te vieren valt’, vertelt Bas Smit, die samen met zijn vrouw Nicolette eerder al succes boekte met horeca-rosé Chouchou. ‘Met Bisous wilden we een écht kwalitatieve rosé neerzetten die ook qua prijs voor iedereen toegankelijk is.’
Van Dam: 'Wij zijn horeca-mensen. Met onze brasserie draait ons leven om lekker eten. Een mooie fles wijn maakt alles compleet. Chouchou ligt nog steeds in de horeca, maar hoe gaaf is het als we ook een toegankelijke rosé hebben, die op elke hoek van de straat verkrijgbaar is? Dat doen we met Bisous. Licht, fris, fruitig en toegankelijk – je neemt ’m mee het park in. Het is een mooi zusje naast onze Chouchou.'
De samenwerking met Gall & Gall kwam op een opvallende manier tot stand. ‘Ik heb gewoon de CEO op LinkedIn opgezocht’, vertelt Smit met een glimlach. ‘Ik stuurde een berichtje en kreeg meteen reactie: we konden snel afspreken. Vanaf dat moment ging alles in een stroomversnelling.’ General Manager van Gall & Gall, Nienke van de Streek, is eveneens enthousiast. ‘Deze heerlijke rosé past perfect bij onze missie ‘om iedereen te inspireren momenten bewuster te beleven’. We zijn trots op de samenwerking met Bas en Nicolette en delen hun aanstekelijke enthousiasme om van kleine en grote momenten iets bijzonders te maken.’

Foto: Martin Hols
Tijdens het launch-event is niet alleen de wijn zelf te proeven, maar deelt Gall & Gall ook de rosétrends voor 2025. Zo wordt rosé steeds meer een jaarrondcategorie, krijgt het aanbod meer kleurdiversiteit (van licht Provence-roze tot diepere tinten), en winnen alcoholvrije én sprankelende varianten aan populariteit. ‘Mijn schoonvader drinkt het zelfs met kerst, met ijsklontjes erin,’ lacht Van Dam. ‘En eerlijk: wij doen dat inmiddels ook. Rosé is gewoon een feestje, altijd.’
Met een 8,5 van De Grote Hamersma én een introductieprijs van €7,49 belooft Bisous een breed publiek te bereiken. Of zoals Smit het zelf zegt: ‘We willen het echt voor iedereen. Je kunt ’m niet missen.’
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
- Bacardi en Coca-Cola lanceren... 03-11-2025
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




