[retail safari] Moleskine Café - literair café voor je dagelijkse dosis inspiratie
- Food-en-retail
- 12 okt 2016 @ 11:59
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - WinkelenVisual id
- 12 okt 2016 @ 11:59
- Albert Top
Wie kent de zwarte Moleskine boekjes niet? In het verleden krabbelden grootse schrijvers en kunstenaars zoals Hemingway, Picasso en Van Gogh op momenten van inspiratie hun ideeën erin. Moleskine maakt allang niet meer alleen de bekende notitieboekjes, maar positioneert zich als lifestylemerk voor creatieven. Een volgende stap hierin is gezet met het openen van een literair café in Milaan. De literaire en kunstzinnige geschiedenis van het Italiaanse merk zijn de basis voor het nieuwe concept.
Rust, inspiratie en creativiteit
Het Moleskine café is een plek waar je tot rust komt, inspiratie opdoet, je sociale contacten onderhoudt en waar je creativiteit wordt geprikkeld. Helemaal in lijn met de laatste trends in retail en horeca heeft de ruimte meerdere functies: literair café, winkel, galerie en bibliotheek. Ook worden er regelmatig evenementen zoals conferenties, tentoonstellingen en trainingen georganiseerd. Moleskine speelt met dit horecaconcept goed in op de behoeften van haar creatieve doelgroep.
Albert Top
retailstrateeg en directeur Crossmarks
Beeldimpressie Moleskine Café:
(beeld: Crossmarks voor MT)
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- creativiteit
- must see
- Moleskine
- retailstrateeg
- doelgroep
- contact
- rust
- inspiratie
- inspiratie
- store check
- retail
- retail safari
- social
- creatie
- Albert Top
- Crossmarks
- winkel
- café
- Albert Top
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers