[retail safari] Moleskine Café - literair café voor je dagelijkse dosis inspiratie
- Food-en-retail
- 12 okt 2016 @ 11:59
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - WinkelenVisual id
- 12 okt 2016 @ 11:59
- Albert Top
Wie kent de zwarte Moleskine boekjes niet? In het verleden krabbelden grootse schrijvers en kunstenaars zoals Hemingway, Picasso en Van Gogh op momenten van inspiratie hun ideeën erin. Moleskine maakt allang niet meer alleen de bekende notitieboekjes, maar positioneert zich als lifestylemerk voor creatieven. Een volgende stap hierin is gezet met het openen van een literair café in Milaan. De literaire en kunstzinnige geschiedenis van het Italiaanse merk zijn de basis voor het nieuwe concept.
Rust, inspiratie en creativiteit
Het Moleskine café is een plek waar je tot rust komt, inspiratie opdoet, je sociale contacten onderhoudt en waar je creativiteit wordt geprikkeld. Helemaal in lijn met de laatste trends in retail en horeca heeft de ruimte meerdere functies: literair café, winkel, galerie en bibliotheek. Ook worden er regelmatig evenementen zoals conferenties, tentoonstellingen en trainingen georganiseerd. Moleskine speelt met dit horecaconcept goed in op de behoeften van haar creatieve doelgroep.
Albert Top
retailstrateeg en directeur Crossmarks
Beeldimpressie Moleskine Café:
(beeld: Crossmarks voor MT)
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- retail safari
- must see
- Albert Top
- inspiratie
- Albert Top
- store check
- rust
- Crossmarks
- doelgroep
- creativiteit
- winkel
- retail
- retailstrateeg
- creatie
- social
- Moleskine
- inspiratie
- café
- contact
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes