[retail safari] Moleskine Café - literair café voor je dagelijkse dosis inspiratie
- Food-en-retail
- 12 okt 2016 @ 11:59
- Link
-
Albert Top
algemeen directeur
Crossmarks - WinkelenVisual id
- 12 okt 2016 @ 11:59
- Albert Top
Wie kent de zwarte Moleskine boekjes niet? In het verleden krabbelden grootse schrijvers en kunstenaars zoals Hemingway, Picasso en Van Gogh op momenten van inspiratie hun ideeën erin. Moleskine maakt allang niet meer alleen de bekende notitieboekjes, maar positioneert zich als lifestylemerk voor creatieven. Een volgende stap hierin is gezet met het openen van een literair café in Milaan. De literaire en kunstzinnige geschiedenis van het Italiaanse merk zijn de basis voor het nieuwe concept.
Rust, inspiratie en creativiteit
Het Moleskine café is een plek waar je tot rust komt, inspiratie opdoet, je sociale contacten onderhoudt en waar je creativiteit wordt geprikkeld. Helemaal in lijn met de laatste trends in retail en horeca heeft de ruimte meerdere functies: literair café, winkel, galerie en bibliotheek. Ook worden er regelmatig evenementen zoals conferenties, tentoonstellingen en trainingen georganiseerd. Moleskine speelt met dit horecaconcept goed in op de behoeften van haar creatieve doelgroep.
Albert Top
retailstrateeg en directeur Crossmarks
Beeldimpressie Moleskine Café:
(beeld: Crossmarks voor MT)
-
Albert Top
- Werkt bij: Crossmarks
- Functie: algemeen directeur
- Website:http://www.crossmarks.nl/
- Profiel »
- creatie
- Moleskine
- doelgroep
- rust
- Crossmarks
- retail safari
- must see
- inspiratie
- contact
- social
- retail
- creativiteit
- winkel
- Albert Top
- Albert Top
- café
- retailstrateeg
- store check
- inspiratie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




