[retail safari] Moleskine Café - literair café voor je dagelijkse dosis inspiratie

[retail safari] Moleskine Café - literair café voor je dagelijkse dosis inspiratie
  • Food-en-retail
  • 12 okt 2016 @ 11:59
  • Link
  • Albert Top
    Albert Top

    algemeen directeur
    Crossmarks
  • WinkelenVisual id

Wie kent de zwarte Moleskine boekjes niet? In het verleden krabbelden grootse schrijvers en kunstenaars zoals Hemingway, Picasso en Van Gogh op momenten van inspiratie hun ideeën erin. Moleskine maakt allang niet meer alleen de bekende notitieboekjes, maar positioneert zich als lifestylemerk voor creatieven. Een volgende stap hierin is gezet met het openen van een literair café in Milaan. De literaire en kunstzinnige geschiedenis van het Italiaanse merk zijn de basis voor het nieuwe concept.

Rust, inspiratie en creativiteit
Het Moleskine café is een plek waar je tot rust komt, inspiratie opdoet, je sociale contacten onderhoudt en waar je creativiteit wordt geprikkeld. Helemaal in lijn met de laatste trends in retail en horeca heeft de ruimte meerdere functies: literair café, winkel, galerie en bibliotheek. Ook worden er regelmatig evenementen zoals conferenties, tentoonstellingen en trainingen georganiseerd. Moleskine speelt met dit horecaconcept goed in op de behoeften van haar creatieve doelgroep.

 

Albert Top
retailstrateeg en directeur Crossmarks

Beeldimpressie Moleskine Café:

 

(beeld: Crossmarks voor MT)

Albert Top

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken