Harper's Bazaar komt naar Nederland, Cécile Narinx wordt hoofdredacteur
- Media
- 26 mrt 2014 @ 12:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintJournalistiek
- 26 mrt 2014 @ 12:05
- Redactie Media
Hearst Magazines start dit najaar in Nederland met Harper's Bazaar, het oudste modeblad ter wereld. Om de lancering te laten slagen stapt ELLE-hoofdredacteur Cécile Narinx over naar deze nieuwe zustertitel.
Narinx vertrekt na tien jaar bij ELLE en is naar eigen zeggen ‘apetrots’ om deze nieuwe klus te kunnen gaan doen. Harper’s Bazaar heeft een historie van 150 jaar en staat bekend om de journalistieke aanpak, hoogstaande fotografie en iconische covers. Het magazine, dat in 1867 voor het eerst uitkwam, verschijnt momenteel in 30 landen - Nederland niet meegeteld.
Harper’s Bazaar heeft één zogeheten global fashion director die ook voor de Nederlandse editie modeseries zal overzien: Carine Roitfeld vervult deze rol sinds vorig jaar. Hearst meldt: 'Je mag dus rekenen op modeseries met grootse internationale allure, zoals ‘What’s new for spring 2014 according to Carine Roitfeld’, geschoten door Karl Lagerfeld.'
Een exacte verschijningsdatum voor het eerste nummer van de Nederlandse Harper's Bazaar is nog niet bekend, maar het blad moet dit najaar in de schappen liggen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- fashion
- ELLE
- lifestyle
- Nederlandse editie
- magazine
- lancering
- Hearst
- mode
- modeblad
- Carine Roitfeld
- Cécile Narinx
- Karl Lagerfeld
- hoofdredacteur
- tijdschrift
- Harper's Bazaar
- lancering
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

