Ziggo Sport breidt deal met RTL en Triade Media uit
- Media
- 7 jul 2016 @ 11:57
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Online advertisingMediastrategieTelevisieSportReclame
- 7 jul 2016 @ 11:57
- Redactie Media
De samenwerking tussen Triade Media/RTL en Ziggo Sport wordt vanaf augustus geïntensiveerd. De partijen hebben hiervoor een meerjarige overeenkomst gesloten. Voor adverteerders worden de reclame-mogelijkheden inzake spot en branded content uitgebreid. Daarnaast kan er voor het eerst online geadverteerd worden op de website van Ziggo Sport Totaal via pre-rolls en display.
Ziggo Sport is de gratis sportzender voor alle Ziggo-abonnees met digitale ontvangst. Het zwaartepunt ligt op de grote evenementen in de internationale en nationale topsport, aangevuld met de wekelijkse talkshow Peptalk en sport gerelateerde magazines en documentaires. Bij Ziggo Sport zijn alle Formule 1-wedstrijden live te volgen. De recente successen van de jonge Nederlandse coureur Max Verstappen zorgen voor hoge kijkcijfers. Ook populair is het voetbal uit de Spaanse Primera División. En vanaf augustus 2016 is de Engelse Premier League exclusief bij Ziggo Sport te zien.
De zender besteedt veel aandacht aan golf, tennis, NBA basketbal, rugby, atletiek, veldrijden, skiën, snowboard cross en beachvolleybal. Ook geeft Ziggo Sport ruim baan aan de Nederlandse competities met live hockey, basketbal, volleybal, korfbal en handbal.
71% van de kijkers is man, waarvan 42% in de leeftijdsklasse 20 – 49 jaar valt. Ziggo Sport is te vinden op kanaal 14.
Triade Media en RTL bundelden per 1 januari 2016 hun krachten voor de verkoop van spotzendtijd en branded content voor een breed palet aan nationale en internationale themakanalen in Nederland.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- RTL
- adverteren
- exploitant
- Ziggo
- reclame
- preroll
- display
- sport
- deal
- Ziggo Sport
- Triade Media
- televisie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend van Boek
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

