NOS verlengt Tour-rechten tot 2023
- Media
- 1 jul 2017 @ 17:05
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - MediaJournalistiekTelevisieSport
- 1 jul 2017 @ 17:05
- Redactie Media
De Tour de France is ook de komende zeven jaar bij de NOS te zien. De publieke omroep zet de verbintenis met de Franse wielerorganisatie ASO, die liep tot 2019, voort tot en met de Tour van 2023. Nieuw in de overeenkomst is dat de NOS ook de social mediarechten van de Tour de France heeft verworven.
De verlenging van de mediadeal werd zaterdag aangekondigd in het Duitse Düsseldorf, vlak voor de start van de 104e editie van de Tour. Het wielerevenement en de NOS kennen een lange geschiedenis. Sinds 1969 zendt de NOS live-beelden uit van de Tour de France.
NOS-directeur Jan de Jong: 'Het behouden van sportrechten is in het huidige medialandschap geen vanzelfsprekendheid. Vandaar dat de lengte en inhoud van het nieuwe contract bijzonder is. De NOS verslaat topsport. De Tour past naadloos in het NOS-aanbod met rechten van de Olympische Spelen, WK en EK voetbal en de Eredivisie. De Tour blijft de komende jaren journalistiek gezien zeer relevant, zeker nu Nederland met een talentvolle lichting wielrenners kans maakt op succes.'
Breed wielerpakket
De nieuwe overeenkomst bevat ook de uitzendrechten voor de wielerklassiekers Parijs-Roubaix, Luik-Bastenaken-Luik, Waalse Pijl, Parijs-Nice, Critérium du Dauphiné en Parijs-Tours. De NOS beschikt over een uitgebreid wielerpakket, want ook de Ronde van Spanje en de wereldkampioenschappen zijn de komende jaren bij de NOS te zien.
De NOS heeft ook de social-mediarechten van de Tour de France verworven. De Tour is nu al te volgen op tv, radio, NOS.nl en de NOS-app, en vanaf 2020 ook op social mediaplatformen. De Jong: 'Door live sportevenementen ook via social media aan te bieden spelen we in op het mediagebruik van een groter en jonger publiek. De Tour is de komende jaren dus voor het breedst mogelijke publiek beschikbaar.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

