Bite Back wint NRC Charity Awards 2017
- Media
- 30 aug 2017 @ 00:02
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclamePrintDagbladuitgeversAward
- 30 aug 2017 @ 00:02
- Redactie Media
Dierenrechtenorganisatie Bite Back heeft dinsdag 29 augustus in Amsterdam de eerste prijs in ontvangst genomen bij de NRC Charity Awards. De stichting, die campagne voert voor de rechten, de noden, het welzijn, en de vitale belangen van dieren, kreeg de prijs voor een advertentie waarin het woord ‘hanenpap’ werd uitgebeeld in letters van gehakt.
'Een zeer goed uitgevoerde advertentie met grote impact', aldus juryvoorzitter en NRC-hoofdredacteur Peter Vandermeersch. 'De afbeelding is heel plastisch, en komt daardoor enorm binnen. Het vermalen van kuikentjes zit in het woord, het doet bijna pijn.'
De jury kende de tweede plaats toe aan Foodwatch, en de Wildlife Justice Commission eindigde op de derde plek. Foodwatch won daarnaast de publieksprijs met ruim 15.000 voorkeurssstemmen.
Aanstormend talent
Voor de NRC Charity Awards werkt het dagblad van Vandermeersch samen met Willem de Kooning Academie, een internationaal toonaangevende academie voor media, art, design, leisure en education. NRC heeft aanstormend talent van deze academie gevraagd om een campagne te ontwikkelen voor een goed doel. 260 goede doelen hebben een motivatie ingestuurd. Op basis van deze motivaties heeft NRC twintig goede doelen geselecteerd waarvoor de studenten van Willem de Kooning Academie aan de slag zijn gegaan.
Een vakjury bestaande uit Peter Vandermeersch, Pim Gerrits (creatief directeur Lemz), Krista Rozema (art director KesselsKramer) en Jeroen van Zwam (creatief directeur Ceci n’est pas un bureau) heeft de twintig advertenties beoordeeld op vormgeving, het gebruik van beeld en de kracht van de boodschap. Vandermeersch: 'De drie winnaars die wij als vakjury hebben geselecteerd, trokken direct visueel de aandacht.'
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Zowel de vakjury- als de publieksprijzen bestaan uit een dubbele advertentiepagina in zowel NRC Handelsblad als nrc.next ter waarde van €50.300,- bruto mediawaarde.
Credits
Stichting Bite Back - Creatie Thijs Mosterman
Foodwatch - Creatie Nelleke van Lomwel & Laura Hooreman
Wildlife Justice Commission - Creatie Lieve Eek & Lisa Wals
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes