SBS6 strikt na Lingo ook Man Bijt Hond

- Media
- 30 jul 2019 @ 10:37
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ContentBereikTelevisie
- 30 jul 2019 @ 10:37
- Jeroen Mirck
SBS6 gooit zijn vooravond helemaal overhoop. Het befaamde NPO-programma Man Bijt Hond zal voortaan iedere werkdag te zien zijn om 19:30 uur te zien zijn, gevolgd door Lingo. Utopia verhuist naar 18:00 uur.
SBS6 maakte maandag bekend dat Man Bijt Hond inderdaad terugkeert op televisie: de zender programmeert het programma iedere werkdag om 19:30 uur. Aansluitend wordt Lingo uitgezonden, een ander succesnummer dat zijn comeback maakt. Jan Versteegh zal het spelprogramma gaan presenteren.
Utopia, al enige jaren een hit op de vooravond, krijgt een nieuw uitzendtijdstip. De reallife-show verhuist van 19:30 uur naar 18:00 uur, de plek waar de afgelopen maanden het geflopte 6Inside te zien was. Hart van Nederland blijft te zien om 19:00 uur. Op 26 augustus gaat de nieuwe programmering van start.
Ontroerende verhalen uit de regio
'We willen met SBS6 midden in de maatschappij staan; het Nederland van nu laten zien. Daar is Man bijt hond bij uitstek een geschikt tv-programma voor', zegt Talpa-directeur Marco Louwerens.
Volgens Louwerens zal het programma 'bijzondere, ontroerende en waarachtige verhalen' brengen die zich in Nederland afspelen. 'Zeker ook buiten de Randstad, waar de media zich naar mijn mening nog te weinig op concentreren. Naast wat we natuurlijk al doen in Hart van Nederland, kunnen wij die verhalen nu ook via Man bijt hond vertellen.'
Bekende rubrieken uit het televisieprogramma keren terug, waaronder de Babbelbox en Hond aan tafel. Michael Abspoel, die ook de voice-overs verzorgde in de voorgaande seizoenen, zal ook in de SBS-versie te horen zijn.
Het is niet de eerste keer dat SBS een NPO-programma nieuw leven inblaast. Zo nam het mediabedrijf De Rijdende Rechter over onder de naam 'Mr. Frank Visser doet uitspraak' en begint binnenkort dus ook een nieuwe reeks van het spelletjesprogramma Lingo.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Platform Baby op Komst overgenomen door Familyblend
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn van Abovo Maxlead
- Column Nieuw Luisteronderzoek: knollen voor citroenen?
- Vernieuwd Mediamuseum Beeld & Geluid opent deuren
- 'Omzet (D)OOH hoger dan radio in 2022'
- GfK: Behoefte instant gratification neemt verder toe
Laatste Nieuws
- Mijn Marketing: Elzemieke Olsthoorn... 03-02-2023
- 90% Nederlanders kijkt live TV... 01-02-2023
- Eerste luistercijfers NMO... 01-02-2023
- Daniel Kok als top creatief terug... 01-02-2023
- Onderzoek: Europese retailers lopen... 01-02-2023
- Meer consumenten betalen voor... 31-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day