NPO Start Plus heeft kwart miljoen betalende abonnees
- Media
- 23 aug 2019 @ 09:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaPolitiekTelevisie
- 23 aug 2019 @ 09:59
- Jeroen Mirck
NPO Start Plus, de betaalde streamingdienst van de publieke omroepen, heeft twee jaar na oprichting een kwart miljoen abonnees. Niet eerder werden abonneecijfers bekend gemaakt. NPO lobbyt voor behoud van de betaaldienst.
NPO Start Plus is de betaaldienst naast de gratis terugkijk-service NPO Start, nog altijd beter bekend als Uitzending Gemist. De plusvariant kost 2,95 euro per maand. Er maken wekelijks drie miljoen bezoekers gebruik van NPO Start. Het aantal abonnees dat bereid is te betalen 'groeit snel', meldt een woordvoerder.
Mezen Dannawi, manager NPO Start, vertelt in een interview met NU.nl over de politiek bekritiseerde tegenstelling tussen betaalde inhoud en een via publiek geld gefinancierde omroep. 'We moeten het geld dat mensen vooraf hebben betaald in waarde teruggeven. We hebben geen marge, met NPO Start Plus verdienen we geen geld. We vragen mensen om een vergoeding zodat we de rechten kunnen betalen.'
Politieke kritiek
De NPO lijkt bezig met een mediaoffensief om zijn betaaldienst te kunnen handhaven. Dannawi zegt alles op alles te zetten om het premiumdienst van de publieke omroep te behouden, ondanks de kritiek vanuit Den Haag. 'Betalen is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat na amper twee jaar na de lancering een kwart miljoen kijkers meerdere afleveringen van een programma of serie kunnen zien.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

