NPO Start Plus heeft kwart miljoen betalende abonnees
- Media
- 23 aug 2019 @ 09:59
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MediaPolitiekTelevisie
- 23 aug 2019 @ 09:59
- Jeroen Mirck
NPO Start Plus, de betaalde streamingdienst van de publieke omroepen, heeft twee jaar na oprichting een kwart miljoen abonnees. Niet eerder werden abonneecijfers bekend gemaakt. NPO lobbyt voor behoud van de betaaldienst.
NPO Start Plus is de betaaldienst naast de gratis terugkijk-service NPO Start, nog altijd beter bekend als Uitzending Gemist. De plusvariant kost 2,95 euro per maand. Er maken wekelijks drie miljoen bezoekers gebruik van NPO Start. Het aantal abonnees dat bereid is te betalen 'groeit snel', meldt een woordvoerder.
Mezen Dannawi, manager NPO Start, vertelt in een interview met NU.nl over de politiek bekritiseerde tegenstelling tussen betaalde inhoud en een via publiek geld gefinancierde omroep. 'We moeten het geld dat mensen vooraf hebben betaald in waarde teruggeven. We hebben geen marge, met NPO Start Plus verdienen we geen geld. We vragen mensen om een vergoeding zodat we de rechten kunnen betalen.'
Politieke kritiek
De NPO lijkt bezig met een mediaoffensief om zijn betaaldienst te kunnen handhaven. Dannawi zegt alles op alles te zetten om het premiumdienst van de publieke omroep te behouden, ondanks de kritiek vanuit Den Haag. 'Betalen is niet het belangrijkste. Het belangrijkste is dat na amper twee jaar na de lancering een kwart miljoen kijkers meerdere afleveringen van een programma of serie kunnen zien.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes