Qmusic vernieuwt huisstijl en slogan
- Media
- 18 sep 2019 @ 23:03
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - RadioBranding
- 18 sep 2019 @ 23:03
- Jeroen Mirck
Qmusic heeft een nieuwe huisstijl. En een nieuwe slogan. Na vier jaar ‘You make us Q’ gebruikt de radiozender sinds deze week de slogan 'Q sounds better with you'. Ook de website en audio-vormgeving worden opgefrist.
De baseline vertaalt de filosofie van Qmusic van het centraal stellen van de luisteraars. Marketing manager Jorn Agterberg laat weten: 'Qmusic brengt elke dag plezier, energie en een goed gevoel. Content wordt altijd gemaakt vanuit een optimistische blik en daarbij wordt rekening gehouden met de leefwereld van de doelgroep. Elke seconde, 365 dagen per jaar, staat de ontvanger centraal. Want zonder You is er geen Q, is de gedachte achter de slogan. Dat is wat Qmusic al deed en ook zal blijven doen, alleen verwoorden we het voortaan als: Q sounds better with you.'
Programmadirecteur Dave Minneboo vult aan: 'Naast de nieuwe slogan leggen we ook nog meer de nadruk op hitmuziek. Dit is een logische volgende stap na de komst van de Top 40 en een aanscherping van het format. In de audiovormgeving hoor je dat terug door de zogenoemde music-liner 'Maximum hits'. Deze term komt regelmatig voorbij in de intro van hitmuziek.'
De nieuwe baseline wordt vanaf maandag 16 september in alles doorgevoerd en dat betekent dus ook dat er een update is van de audiovormgeving. De slogan Q sounds better with you zal weer gezongen worden, zoals eerder ook het geval was met de slogan Q is good for you. Met deze slogan bestormde de feelgood-zender in 2005 de Nederlandse markt. In 2015 is gekozen voor een complete vernieuwing van het merk Q en de huisstijl. Het positieve feel good-karakter bleef behouden, maar om de luisteraar nog meer centraal te zetten, veranderde de slogan van het station toen in You make us Q.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend van Boek
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

