Readly haalt toptien van Deloitte Fast 500
- Media
- 26 sep 2019 @ 14:52
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkTijdschriftenInnovatieApps
- 26 sep 2019 @ 14:52
- Jeroen Mirck
Readly, de digitale abonnementsservice voor tijdschriften uit Zweden, staat hoog in de Technology Fast 500 van Deloitte. Topvrouw Maria Hedengren ziet dit als bewijs van de succesvolle digitale transformatie van de tijdschrift-industrie.
Het Technology Fast 500 EMEA-programma van Deloitte Global erkent techbedrijven die de afgelopen vier jaar de snelste omzetgroei hebben gerealiseerd in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Met een omzetgroei van 7300 procent in 2014-2017 behaalde Readly de tiende plaats in de Deloitte-ranglijst, die deze week werd gepubliceerd.
'De belangstelling voor digitale tijdschriften neemt toe bij consumenten, uitgevers, investeerders en adverteerders. zegt CEO Maria Hedengren van Readly. 'Dat is niet zo gek. Ons geweldige personeel blijft nieuwe kansen voor alle stakeholders realiseren om waarde uit tijdschriften te halen, terwijl we print digitaliseren en kwaliteitsinhoud toegankelijker maken. De totale wereldwijde tijdschriftenindustrie is 70 miljoen euro waard - we zijn van plan om onze groei op hoog niveau te houden.'
Zweedse innovatie
Erik Olin, partner, Audit & Assurance en Head Clients & Industries bij Deloitte Zweden: 'Het is geweldig om Zweedse techbedrijven internationaal goed te zien presteren. Dat 46 van de Zweedse bedrijven in de bovenste helft van de lijst staan, toont aan dat er een vermogen is om zowel goede ideeën te genereren als deze te laten groeien.'
Readly beleefde veel groei in de afgelopen twaalf maanden. In augustus 2018 investeerden Swedbank Robur en Zouk Capital samen 10 miljoen euro in het bedrijf. Een maand later volgde expansie naar Nederland, gevolgd door Italië in mei 2019. Readly haalde in juni een nieuwe investering van 15 miljoen euro binnen van Zweedse en Britse investeerders.
Readly is een digitale service, die haar gebruikers middels een app ongelimiteerde toegang biedt tot meer dan 4.000 nationale en internationale magazines.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Readly
- media
- transformatie
- tijdschriften
- Deloitte
- Maria Hedengren
- app
- Technology Fast 500
- innovatie
- digitaal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes