Nederlandse Loterij kiest voor Mindshare Greenhouse
- Media
- 10 okt 2019 @ 14:34
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - KlantenStrategieMediabureau
- 10 okt 2019 @ 14:34
- Jeroen Mirck
Nederlandse Loterij kiest na een bureau-oriëntatie voor mediabureau Mindshare Greenhouse. Vanaf januari 2020 is het bureau verantwoordelijk voor de strategie, mediaplanning en -buying van alle merken van het gokbedrijf, zoals Staatsloterij, Lotto en Toto.
‘We werken steeds meer geïntegreerd in creatie, media en performance', zegt Arno de Jong, CMO van Nederlandse Loterij. 'Dit vraagt om een flexibele aanpak tussen online en offline media. Zeker bij het opengaan van de online kansspelmarkt in Nederland in 2021 is het essentieel om media onder één bureaugroep onder te brengen. Mindshare Greenhouse heeft tijdens de mediareview laten zien dat zij gezamenlijk dé partij zijn om invulling te geven aan de toekomstplannen van Nederlandse Loterij.’
Greenhouse is geen onbekende partij voor Nederlandse Loterij, want het bureau was al jaren verantwoordelijk voor alle online activiteiten. De uitbreiding van de samenwerking betekent dat Nederlandse Loterij na acht jaar afscheid neemt van mediabureau UM.
Uitdagende kansspelmarkt
'Wij zijn er ontzettend trots op dat merken de nieuwe propositie van Mindshare Greenhouse op waarde schatten', zegt Atva van Zanten, CEO Mindshare. 'Dat is een enorm compliment naar onze teams in Eindhoven en Amsterdam die de afgelopen periode heel erg hard gewerkt hebben aan de integratie. Dat Nederlandse Loterij juist in deze periode vol veranderingen en uitdagingen in de kansspelmarkt voor ons kiest, bewijst dat de geïntegreerde communicatie-strategie die wij nu kunnen bieden aansluit op de complexe vraagstukken van merken vandaag de dag.’
Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Jaarlijks investeert Nederlandse Loterij een groot deel van haar opbrengst in de Nederlandse sport via NOC*NSF, in 18 goede doelen op het gebied van gezondheid en beweging en in de Nederlandse samenleving via het ministerie van Financiën.
Mindshare - een wereldwijd netwerk met 116 vestigingen in 86 landen en meer dan 8.500 mensen – maakt deel uit van WPP. Sinds de overname van Greenhouse (door WPP) vormt dat bedrijf in Nederland één team met Mindshare.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing