Abovo Maxlead wint media-pitch VGZ

- Media
- 6 jun 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PitchesStrategie
- 6 jun 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Na een uitgebreide pitch tussen vijf bureaus heeft zorgverzekeraar VGZ gekozen voor Abovo Maxlead als hun nieuwe fullservice mediabureau. In de gevraagde dienstverlening zal het bureau werken voor de diverse merken van Coöperatie VGZ en helpen met media, content en performance marketing.
Het pitchproces werd begeleid door Ivonne Boumeester van 3MO.
De keuze voor Abovo Maxlead is volgens de partners vooral gebaseerd op de match in aanpak en mensen, de benoemde groei voor de campagnes, kennis van specifieke doelgroepen en digitale verbeteringen in performance marketing en content. 'De cultuur van beide organisaties toont veel gelijkenissen met aandacht voor duurzaamheid en de wens voorop te lopen. De samenwerking is inmiddels gestart en er wordt onder andere hard gewerkt aan de grote najaarscampagne.'
VGZ's missie is eentje die Abovo Maxlead met trots wil helpen realiseren. Als coöperatie zonder winstoogmerk is deze verzekeraar de optimistische aanjager van toekomstbestendige zorg. Dagelijks wordt er gewerkt aan een gezonder Nederland door samen met zorgverleners, patiëntenorganisaties, de overheid, werkgevers en haar leden de zorg te blijven vernieuwen, aldus het team.
Karlijne Bos, Team Lead Merk & Campagne van Coöperatie VGZ: 'Wij werden inhoudelijk door meerdere bureaus geprikkeld. Bij onze keuze voor Abovo Maxlead was vooral de persoonlijke klik de doorslaggevende factor. Ook waren zij duidelijk op zoek naar sterke samenwerking met ons reclamebureau Fitzroy. Al met al voelden wij hun ondernemende mentaliteit en zij toonden op meerdere momenten het nodige lef. VGZ als merk heeft dat DNA ook.'
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: 'Vanzelfsprekend is ons team erg trots om voor deze vernieuwer in de zorg te gaan werken. Wij merkten in het proces dat VGZ duidelijk wilde horen hoe wij zaken in praktijk brengen. Geen woorden maar daden. Door de open sfeer in gesprekken was er ruimte voor de kritische noot. Die eerlijkheid werd gewaardeerd en schept een goede basis om nu samen aan de slag te gaan.'
(PvWK | beeld: key visual uit j.l. VGZ campagne)
Over Abovo Maxlead
'Het in 1999 opgerichte Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. De unieke kennis en ervaring die zij op het gebied van media, data, tech en creatie hebben, stelt hen in staat om klanten als Basic-Fit, HG, Primera, Corendon, Postcodeloterij, Intratuin en Dekbeddiscounter.nl op te laten vallen in het medialandschap, maar hun bovenal inzicht te geven in welke media-inspanningen echt resultaat opleveren. In oktober 2019 nam Abovo het succesvolle online marketing bureau Maxlead over. Als strategisch online marketing partner helpt Maxlead klanten als Carglass, Wolters Kluwer, Seats and Sofas en Marktplaats met het genereren van leads en sales. Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden, een nieuwe (onafhankelijke) bureaugroep die 230 medewerkers telt en media- en consultancy bestedingen van 250 miljoen euro beheert.' Meer info klik hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Postcodeloterij
- Corendon
- HG
- Dekbeddiscounter.nl
- Primera
- 3MO
- Fitzroy
- Basic-Fit
- Ivonne Boumeester
- DNA
- Intratuin
- Team Lead Merk & Campagne
- Karlijne Bos
- Coöperatie VGZ
- Willem-Albert Bol
- Abovo Maxlead
- merk
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- ACM akkoord met overname RTL Nederland door DPG Media
- Mediahuis geeft abonnees van 9 regionale dagbladen toegang tot...
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna en De Smurfen zet...
- BBC Studios leidt wereldwijd op YouTube en TikTok
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’ blijft ijzersterk
Laatste Nieuws
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers