Jeroen Mirck verlaat MarketingTribune
- Media
- 18 dec 2019 @ 10:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaMediaMakersMarketingJournalistiek
- 18 dec 2019 @ 10:58
- Redactie Media
Jeroen Mirck stopt na ruim zes jaar als redacteur van MarketingTribune. Hij gaat zich binnen uitgeverij BBP Media volledig richten op zustertitel Marketingfacts.nl, waarvan hij sinds januari 2018 hoofdredacteur is.
Van september 2013 tot december 2017 was Mirck op freelance-basis werkzaam als webredacteur voor MarketingTribune.nl, waar hij drie thematische verticals coördineerde: over reclame, media en sinds 2015 ook sponsoring. Bovendien verzorgde hij in zijn eerste jaar tijdelijk het nieuws over food en retail, na het onverwachte overlijden van retailspecialist Bert Ponsen.
Begin 2018 trad Mirck in dienst bij uitgever BBP Media, om aan de slag te gaan in een dubbelfunctie: de helft van zijn tijd was hij hoofdredacteur van online platform Marketingfacts (samen met Luuk Ros), de andere helft van zijn werkweek opereerde hij als senior redacteur van MarketingTribune. Ook in deze constructie bleef hij schrijven over reclame, media en sponsoring.
Dubbelrol
‘Die dubbelrol begon te knellen, dus heb ik in overleg met de uitgever besloten om me volledig te gaan richten op Marketingfacts’, zegt Mirck. ‘Hier kan ik echt inhoudelijk de diepte in gaan. Zeker sinds beroepsvereniging NIMA dit voorjaar mede-eigenaar is geworden van Marketingfacts, kunnen we verder gaan bouwen aan een kwalitatief hoogstaand kennisplatform. Ook het Marketingfacts Jaarboek, dat we met het huidige team alweer voor de derde keer aan het maken zijn, is een prachtig product.’
Jeroen Mirck (1971) schrijft al bijna drie decennia over marketing. Aanvankelijk als hoofdredacteur van Quality in Meetings (QM), later als redacteur van Adformatie en redactiechef van Emerce. ‘Ik verheug me erop om al mijn energie in Marketingfacts te gaan steken, maar ga MarketingTribune natuurlijk enorm missen. Reclame, media en sponsoring zijn drie geweldige vakgebieden waarin ik veel interessante mensen heb leren kennen.’
Foto: Henk-Jan Winkeldermaat (Punkmedia).
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes