Matthijs van Nieuwkerk stopt met DWDD
- Media
- 12 feb 2020 @ 10:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Televisie
- 12 feb 2020 @ 10:14
- Sjaak Hoogkamer
Hij zelf hintte er al diverse malen op, maar nu is de kogel toch echt door de kerk: Matthijs van Nieuwkerk stopt na dit lopende seizoen met de presentatie van De Wereld Draait Door.
Van Nieuwkerk – zo meldt NU.nl – heeft de presentatie 14 jaar voor zijn rekening genomen. Hij was in 2005 voor het eerst te zien met De Wereld Draait Door, waarin hij in het gezelschap van een tafelheer of -dame diverse gasten interviewt over actualiteiten. De eerste uitzending van DWDD was op 10 oktober 2005, dat tot 2010 werd opgenomen in Studio Plantage in Amsterdam. Aanvankelijk wisselde Van Nieuwkerk de presentatie af met Francisco van Jole, die zich eind 2005 terugtrok.
Begin 2006 voegde Claudia de Breij zich bij het presentatieteam en was ze elke maandag te zien in de talkshow, omdat Van Nieuwkerk diezelfde avond ook het liveprogramma Holland Sport presenteerde. De cabaretière vertrok in 2008 bij het programma. Verschillende presentatoren waren vervolgens op de maandag te zien, onder wie Menno Bentveld. Het aantal kijkers rond deze tijd steeg tot boven de miljoen.
In 2014 verhuisde het programma van NPO3 naar NPO1 en het uitzendtijdstip werd gewijzigd van 19.30 naar 19.00 uur. Bekende onderdelen uit DWDD zijn LuckyTV, het muziekoptreden en De TV Draait Door, waarin opvallende en grappige televisiefragmenten worden getoond.
Het programma viel meerdere malen in de prijzen. In 2007 won het de Gouden Televizier-Ring en in 2011 de Zilveren Nipkowschijf.
Foto: NOS
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

