Matthijs van Nieuwkerk stopt met DWDD

Matthijs van Nieuwkerk stopt met DWDD
  • Media
  • 12 feb 2020 @ 10:14
  • 12742 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Televisie

Hij zelf hintte er al diverse malen op, maar nu is de kogel toch echt door de kerk: Matthijs van Nieuwkerk stopt na dit lopende seizoen met de presentatie van De Wereld Draait Door.

Van Nieuwkerk – zo meldt NU.nl – heeft de presentatie 14 jaar voor zijn rekening genomen. Hij was in 2005 voor het eerst te zien met De Wereld Draait Door, waarin hij in het gezelschap van een tafelheer of -dame diverse gasten interviewt over actualiteiten. De eerste uitzending van DWDD was op 10 oktober 2005, dat tot 2010 werd opgenomen in Studio Plantage in Amsterdam. Aanvankelijk wisselde Van Nieuwkerk de presentatie af met Francisco van Jole, die zich eind 2005 terugtrok.

Begin 2006 voegde Claudia de Breij zich bij het presentatieteam en was ze elke maandag te zien in de talkshow, omdat Van Nieuwkerk diezelfde avond ook het liveprogramma Holland Sport presenteerde. De cabaretière vertrok in 2008 bij het programma. Verschillende presentatoren waren vervolgens op de maandag te zien, onder wie Menno Bentveld. Het aantal kijkers rond deze tijd steeg tot boven de miljoen.

In 2014 verhuisde het programma van NPO3 naar NPO1 en het uitzendtijdstip werd gewijzigd van 19.30 naar 19.00 uur. Bekende onderdelen uit DWDD zijn LuckyTV, het muziekoptreden en De TV Draait Door, waarin opvallende en grappige televisiefragmenten worden getoond.

Het programma viel meerdere malen in de prijzen. In 2007 won het de Gouden Televizier-Ring en in 2011 de Zilveren Nipkowschijf.

 

Foto: NOS

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken