Facebook steunt kleine ondernemers

- Media
- 29 sep 2020 @ 11:04
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Social media
- 29 sep 2020 @ 11:04
- Sjaak Hoogkamer
Facebook gaat kleine ondernemers in Amsterdam subsidie verlenen. De subsidie is bedoeld voor ondernemers in Amsterdam, omdat Facebook hier kantoor houdt en zo onderdeel uitmaakt van de lokale gemeenschap.
Facebook verwacht in totaal ongeveer 250.000 euro aan subsidie te verstrekken, een bedrag dat aan 69 bedrijven toegekend zal worden.
De subsidie is volgens Facebook bedoeld voor bedrijven die in Amsterdam gevestigd zijn, twee tot vijftig medewerkers hebben, minimaal een jaar actief zijn en te maken hebben met uitdagingen die een direct resultaat zijn van de COVID-19-pandemie. Een groot deel van de subsidie bestaat uit een rechtstreekse financiering. De rest bestaat uit advertentietegoed om bedrijven te helpen meer klanten te bereiken. Deloitte zal de ondernemers die de subsidie ontvangen selecteren en de toekenning ervan afhandelen. De inschrijvingen gaan op dinsdag 29 september 2020 om 10.00 uur van start en blijven open tot 18.00 uur op donderdag 8 oktober 2020. Via facebook.com/grantsforbusiness kunnen bedrijven toetsen of ze in aanmerking komen om zich in te schrijven.
Cashflow
Met de subsidie wil Facebook gehoor geven aan de uitdagingen waar kleine ondernemers momenteel mee te maken hebben. Zo bleek uit de resultaten van Facebook’s State of Small Business Survey dat 21% van de in juli actieve Nederlandse mkb-bedrijven op Facebook hun cashflow de komende maanden als grote uitdaging ziet. Aangezien meer dan 180 miljoen bedrijven wereldwijd gebruikmaken van de platformen van Facebook wil het hen gedurende dit moeilijke en onvoorspelbare jaar voorzien van de juiste hulpmiddelen.
Interface
Een ander initiatief van Facebook om ondernemers te ondersteunen is de lancering van Facebook Business Suite. Deze interface is bedoeld om bedrijven te helpen hun pagina’s of profielen op Facebook en Instagram op eenvoudiger wijze te beheren. Met de interface kunnen ze tegelijkertijd op Facebook en Instagram posten, en kunnen ze berichten, notificaties en alerts op één plek beheren en ontvangen. Ook zien ze dankzij Facebook- en Instagram-inzichten eenvoudig wat er bij hun (potentiële) klanten aanslaat. De Facebook Business Suite is nu beschikbaar.
We weten dat elk beetje helpt en dat is ook de reden dat we dit subsidieprogramma hebben opgetuigd
Arno Lubrun, Benelux Country Manager bij Facebook: ‘Miljoenen kleine bedrijven gebruiken Facebook en Instagram om verbonden te blijven met hun klanten en online verkopen mogelijk te maken. Er is echter nog altijd financiële druk bij kleine ondernemers. De crisis is nog niet voorbij. We weten dat elk beetje helpt en dat is ook de reden dat we dit subsidieprogramma hebben opgetuigd. We hopen dat deze subsidies, en de gratis tools en trainingen die we hebben ontwikkeld, kleine bedrijven wat ondersteuning bieden in deze moeilijke tijd.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Top 5-TikTok-trends: Alexia op TikTok, het Romeinse...
- Onderzoek: 6 op 10 Nederlanders wil meer lezen
- [column] Uitgesteld kijken als gamechanger - kijkcijfers...
- DOSSIER RETAILMEDIA Florine de Laat van Fonq
- [branded content] Met DOOH wint Walibi mentaal marktaandeel
- DOSSIER RETAILMEDIA Marketeers op stelling
Laatste Nieuws
- DOSSIER RETAILMEDIA 'Retailmedia... 29-09-2023
- Pathé introduceert loyaltyprogramma... 29-09-2023
- Nieuwe merkcampagne en taart voor... 28-09-2023
- Abovo Maxlead vraagt B... 28-09-2023
- DOSSIER RETAILMEDIA The power of... 28-09-2023
- ESPN zet in op WhatsApp Channels27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing