Ster: campagneprognose met machine learning
- Media
- 2 nov 2020 @ 10:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 2 nov 2020 @ 10:34
- Sjaak Hoogkamer
Ster biedt met haar vernieuwde Klantportal - naast de reeds bestaande mogelijkheid om campagnes aan te vragen en te monitoren - gebruikers direct inzicht in prognoses voor tv- en radiocampagnes op basis van machine learning.
Op die manier heeft de klant volgens de Ster bij het maken van campagneplannen al een duidelijk beeld van wat de campagne qua bereik kan opleveren.
Ster maakt prognoses campagnes inzichtelijk met machine learning
Wanneer een klant in de vernieuwde Ster Klantportal een concept aanmaakt voor een campagne krijgt hij of zij direct inzicht in het bereik en de gemiddelde contactfrequentie (GCF) van die tv- of radiocampagne. Dit wordt gedaan aan de hand van machine learning: op basis van duizenden campagneanalyses uit het verleden, het verwachte aantal commercials en het aantal GRP’s wordt in de Ster Klantportal een prognose gemaakt van wat de campagne gaat opleveren.
In de vernieuwde Klantportal zijn prognoses voor klanten direct en gratis inzichtelijk zonder tussenkomst van een accountmanager, waardoor er geen wachttijd meer is op een prognose
Voor klanten is er daarnaast nu een volwaardig alternatief voor vaak kostbare systemen. Het aanvraagproces van campagnes is daarmee sneller, efficiënter én toegankelijker voor een grotere groep merken en organisaties.
Ster-directeur Frank Volmer: ‘We vinden het belangrijk dat adverteren bij Ster voor alle merken en organisaties toegankelijk is. Vol trots lanceren we onze vernieuwde Ster Klantportal waarin we als enige exploitant ter wereld klanten direct inzicht bieden in wat een tv- of radiocampagne kan opleveren. Ik ben blij dat we zo een gratis en toegankelijk boekingssysteem kunnen bieden voor merken en mediabureaus.'
Naast deze prognoses is de Ster Klantportal in een nieuw jasje gestoken en heeft deze een persoonlijke bibliotheek waar klanten al hun eerdere campagnes en materiaal terug kunnen vinden. Met dit laatste reageert Ster op de wensen van klanten die graag een mogelijkheid wilden om al hun materiaal in te zien.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes