Ster: campagneprognose met machine learning
- Media
- 2 nov 2020 @ 10:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 2 nov 2020 @ 10:34
- Sjaak Hoogkamer
Ster biedt met haar vernieuwde Klantportal - naast de reeds bestaande mogelijkheid om campagnes aan te vragen en te monitoren - gebruikers direct inzicht in prognoses voor tv- en radiocampagnes op basis van machine learning.
Op die manier heeft de klant volgens de Ster bij het maken van campagneplannen al een duidelijk beeld van wat de campagne qua bereik kan opleveren.
Ster maakt prognoses campagnes inzichtelijk met machine learning
Wanneer een klant in de vernieuwde Ster Klantportal een concept aanmaakt voor een campagne krijgt hij of zij direct inzicht in het bereik en de gemiddelde contactfrequentie (GCF) van die tv- of radiocampagne. Dit wordt gedaan aan de hand van machine learning: op basis van duizenden campagneanalyses uit het verleden, het verwachte aantal commercials en het aantal GRP’s wordt in de Ster Klantportal een prognose gemaakt van wat de campagne gaat opleveren.
In de vernieuwde Klantportal zijn prognoses voor klanten direct en gratis inzichtelijk zonder tussenkomst van een accountmanager, waardoor er geen wachttijd meer is op een prognose
Voor klanten is er daarnaast nu een volwaardig alternatief voor vaak kostbare systemen. Het aanvraagproces van campagnes is daarmee sneller, efficiënter én toegankelijker voor een grotere groep merken en organisaties.
Ster-directeur Frank Volmer: ‘We vinden het belangrijk dat adverteren bij Ster voor alle merken en organisaties toegankelijk is. Vol trots lanceren we onze vernieuwde Ster Klantportal waarin we als enige exploitant ter wereld klanten direct inzicht bieden in wat een tv- of radiocampagne kan opleveren. Ik ben blij dat we zo een gratis en toegankelijk boekingssysteem kunnen bieden voor merken en mediabureaus.'
Naast deze prognoses is de Ster Klantportal in een nieuw jasje gestoken en heeft deze een persoonlijke bibliotheek waar klanten al hun eerdere campagnes en materiaal terug kunnen vinden. Met dit laatste reageert Ster op de wensen van klanten die graag een mogelijkheid wilden om al hun materiaal in te zien.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers