Community Top100 in bijlage VK

Community Top100 in bijlage VK
  • Media
  • 2 okt 2020 @ 07:50
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

House of Vineyard en Redo zijn de winnaars van de De Community Top 100 lijst (voorheen De Kleurrijke Top 100). Ter ere hiervan zijn De Community Top 100 en DPG Media een samenwerking aangegaan in de vorm van een 16 pagina speciale bijlage bij de Volkskrant.

House of Vineyard is een ballroom-groep die draait om vrijheid, dans, gemeenschap en inclusiviteit. Ze beschrijven zichzelf als "een veilige haven voor mensen uit de QTBIPOC- (Queer Trans Black Indigenous People of Colour) en de LGBTQIA+-gemeenschap". De hoofdredactie van de top 100 noemt Redo "een voorbeeld voor veel jongeren", omdat hij ondanks zijn lichamelijke beperkingen op het hoogste niveau danst.

De Community Top 100 bestaat dit jaar 10 jaar; in 2010 werd de 1e (toen) Kleurrijke Top 100 overhandigd aan Margriet van der Linden. In de jaren erna werd Top 100 elk jaar uitgebracht met als doel de zichtbaarheid bevorderen van Nederlanders (van kleur) die met hun werk, visie en missie het verschil maken in de Nederlandse samenleving. De voorgaande nummers 1 in De Community Top 100 waren onder andere: Diana Matroos, Peter R. de Vries, Sylvana Simons en Nadia Moussaid. Voor deze 10e en speciale editie zijn er twee winnaars: House of Vineyard en Redo, met een gedeelde nummer 1.

De bijlage in de Volkskrant geeft ons de kans het verhaal grondig en uitgebreid te vertellen

Raja Felgata, samen met Khalid Ouaziz oprichter & initiatiefnemer De Community Top 100: ‘We maken nu voor de 10e keer een Top 100 in een maatschappelijke context die beweegt en fluïde is. En we zijn onderdeel van een generatie die zich uitspreekt tegen sociale ongelijkheid en gebrek aan representatie. We staan al tien jaar voor radicale inclusie en willen De Community Top 100 leiders uit deze communities zichtbaar(der) voor onder andere de media, het bedrijfsleven, de cultuursector en de creatieve industrie maken. Diversiteit en representatie dus. Onze samenwerking met DPG Media past hier heel goed in. De bijlage in de Volkskrant geeft ons de kans het verhaal grondig en uitgebreid te vertellen.”

Bij DPG Media zijn we ons als werkgever zeer bewust van diversiteit en zien dit als belangrijke pijler waar we veel stappen te maken hebben

Ilse Luyk, directeur HR & Communicatie bij DPG Media: ‘Wij kennen de oprichters van De Community Top 100 al langer en zochten met elkaar naar een passende manier om hun 10-jarig bestaan extra onder de aandacht te brengen. Bij DPG Media zijn we ons als werkgever zeer bewust van diversiteit en zien dit als belangrijke pijler waar we veel stappen te maken hebben. Hopelijk draagt deze samenwerking daar een steentje aan bij. Daarnaast heeft DPG Recruitment (Nationale Vacaturebank en Intermediair) ook veel aandacht voor het onderwerp en publiceren hier vaak onderzoeken over.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken