Commercial scoort beter op groot tv-scherm
- Media
- 30 jun 2021 @ 10:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 30 jun 2021 @ 10:34
- Sjaak Hoogkamer
Wat is de impact van adverteren op verschillende devices? Maakt het uit of een commercial te zien is op een smartphone, tablet, laptop of tv-scherm? Ad Alliance onderzocht met Albert Heijn en DVJ Insights het effect van een videocommercial op verschillende devices.
Impact op merkherinnering gelijk
De resultaten van het onderzoek laten zien dat een commercial op alle devices leidt tot veel effect. Het effect op merkherinnering (top-of-mind, spontaan en geholpen) is hierbij gelijk voor alle devices. Het maakt voor de merkherinnering dus niet uit of een commercial op een smartphone, tablet, laptop of op een tv-scherm te zien is.
Betere boodschapoverdracht op het grote scherm
Het tv-scherm laat wel significant betere resultaten zien als het gaat om boodschapoverdracht. Dat betekent dat consumenten de boodschap beter kunnen herinneren na het zien van een commercial op een tv-scherm, dan na het zien van diezelfde commercial op een smartphone, tablet of laptop.
Hogere merkactivatie
Naast een betere boodschapoverdracht zorgt het tv-scherm ook voor een hogere merkactivatie. Een commercial gezien op het tv-scherm leidt tot een positievere houding ten opzichte van het merk, en een hogere merkoverweging én koopintentie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

