Commercial scoort beter op groot tv-scherm
- Media
- 30 jun 2021 @ 10:34
- 9681 x gelezen
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 30 jun 2021 @ 10:34
- 9681 x gelezen
- Sjaak Hoogkamer
Wat is de impact van adverteren op verschillende devices? Maakt het uit of een commercial te zien is op een smartphone, tablet, laptop of tv-scherm? Ad Alliance onderzocht met Albert Heijn en DVJ Insights het effect van een videocommercial op verschillende devices.
Impact op merkherinnering gelijk
De resultaten van het onderzoek laten zien dat een commercial op alle devices leidt tot veel effect. Het effect op merkherinnering (top-of-mind, spontaan en geholpen) is hierbij gelijk voor alle devices. Het maakt voor de merkherinnering dus niet uit of een commercial op een smartphone, tablet, laptop of op een tv-scherm te zien is.
Betere boodschapoverdracht op het grote scherm
Het tv-scherm laat wel significant betere resultaten zien als het gaat om boodschapoverdracht. Dat betekent dat consumenten de boodschap beter kunnen herinneren na het zien van een commercial op een tv-scherm, dan na het zien van diezelfde commercial op een smartphone, tablet of laptop.
Hogere merkactivatie
Naast een betere boodschapoverdracht zorgt het tv-scherm ook voor een hogere merkactivatie. Een commercial gezien op het tv-scherm leidt tot een positievere houding ten opzichte van het merk, en een hogere merkoverweging én koopintentie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Commerciële radiofrequenties... 10-08-2022
- [De zomer van] Samantha Catsburg:... 10-08-2022
- Snapchat introduceert Family Center09-08-2022
- Netflix breidt aanbod mobiele games... 09-08-2022
- Onderzoek Readly: We zoeken op... 08-08-2022
- Twitter lanceert Location Spotlight 08-08-2022
MarketingTribune Events
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 4okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 1nov 2022
Dutch Podcast Conference