Commercial scoort beter op groot tv-scherm

Commercial scoort beter op groot tv-scherm
  • Media
  • 30 jun 2021 @ 10:34
  • 9382 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Onderzoek

Wat is de impact van adverteren op verschillende devices? Maakt het uit of een commercial te zien is op een smartphone, tablet, laptop of tv-scherm? Ad Alliance onderzocht met Albert Heijn en DVJ Insights het effect van een videocommercial op verschillende devices.

Impact op merkherinnering gelijk

De resultaten van het onderzoek laten zien dat een commercial op alle devices leidt tot veel effect. Het effect op merkherinnering (top-of-mind, spontaan en geholpen) is hierbij gelijk voor alle devices. Het maakt voor de merkherinnering dus niet uit of een commercial op een smartphone, tablet, laptop of op een tv-scherm te zien is.

Betere boodschapoverdracht op het grote scherm

Het tv-scherm laat wel significant betere resultaten zien als het gaat om boodschapoverdracht. Dat betekent dat consumenten de boodschap beter kunnen herinneren na het zien van een commercial op een tv-scherm, dan na het zien van diezelfde commercial op een smartphone, tablet of laptop.

Hogere merkactivatie

Naast een betere boodschapoverdracht zorgt het tv-scherm ook voor een hogere merkactivatie. Een commercial gezien op het tv-scherm leidt tot een positievere houding ten opzichte van het merk, en een hogere merkoverweging én koopintentie.

 

 

 

 

             

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken