Henny Huisman, Maxime Meiland en Verisure winnen Loden Leeuw 2021

Henny Huisman, Maxime Meiland en Verisure winnen Loden Leeuw 2021
  • Media
  • 23 nov 2021 @ 08:30
  • 7351 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

TV-programma Radar heeft de Loden Leeuwen uitgereikt aan Henny Huisman, Maxime Meiland en beveiligingsbedrijf Verisure. De Loden Leeuw is de prijs voor de meest irritante reclame en wordt uitgereikt sinds 2002.

Verisure won de prijs voor de 'meest irritante reclame', Henny Huisman sleepte het beeldje voor 'meest irritante BN’er in een reclame' in de wacht en Meiland won de gloednieuwe rubriek 'meest irritante influencer die reclame maakt'.

Ongeëmancipeerd
Verisure kreeg 44% van de stemmen en heeft daarmee op het nippertje gewonnen van de matrasreclame van Decupré. Kijkers hebben gestemd op de reclame van Verisure omdat deze taaltechnisch niet klopt en het ongeëmancipeerd werd gevonden dat een vrouw haar man op werk belt om een alarmsysteem te regelen.

Surprise!
Henny Huisman heeft met 48% van de stemmen voor de tweede keer de Loden Leeuw in ontvangst genomen, dit keer voor de reclame van Meubelzorg. Hierin verrast Huisman een dame met een cheque van Meubelzorg en roept: 'Surprise!' Stemmers vonden de reclame een toneelstukje en gaven aan dat hij op deze manier teert op het succes van de Surpriseshow. In 2008 kreeg Huisman ook al kritiek van de kijker. Toen won hij de Loden Leeuw voor zijn rol in de reclame van de Postcodeloterij.

Influencer
Omdat irritante reclames zich tegenwoordig niet meer alleen beperken tot televisie, is dit jaar een nieuwe categorie geïntroduceerd: 'meest irritante influencer die reclame maakt'. Tien influencers zijn in deze rubriek door de kijkers genomineerd en met 24% van de stemmen is Maxime Meiland met haar promotie voor HelloFresh verkozen tot winnares. De stemmers vonden dat Maxime met haar online posts alleen maar wil cashen en continu haar kind hiervoor inzet. Door de vele promoties voor HelloFresh komt, volgens de kijkers, het merk niet meer betrouwbaar over.

Foto: AvroTros.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken