Omzet RTL Nederland bijna 20% hoger: 'Beste halfjaar ooit'
- Media
- 5 aug 2022 @ 10:36
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 aug 2022 @ 10:36
- Michiel van Zaane
De omzet van RTL Nederland in het eerste halfjaar van 2022 was 19,8% hoger dan in dezelfde periode vorig jaar en steeg van 253 miljoen euro naar 303 miljoen euro. De winst (voor aftrek) bedraagt nu 86 miljoen euro (2021: 54 miljoen euro).
RTL scoort goed bij kijkers in de leeftijdsgroep van 25 tot 54 jaar. De gecombineerde zenders trekken 34,5% van die kijkers, meer dan de publieke omroepen (29%) en Talpa (20,4%). Het aandeel is licht gestegen vergeleken met 2021, toen RTL een aandeel van 33,1% scoorde. Paradepaardje RTL4 was verantwoordelijk voor 22,4% van de kijkers in de leeftijdsgroep 25 tot 54 jaar. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die RTL Nederland heeft gepubliceerd.
Streamingservice Videoland laat een groei van 6,2% zien. Op 30 juni 2021 had de dienst een dikke miljoen abonnees (1.016.000), een jaar later waren dat er 1.079.000. Mocro Mafia en Temptation Island waren verantwoordelijk voor die groei.
Sven Sauvé, CEO RTL Nederland is tevreden over de cijfers. ‘De eerste helft van 2022 is het beste halfjaar uit onze geschiedenis, zowel qua omzet als Adjusted EBITA. De groei in de tv-advertentiemarkt heeft doorgezet. Dankzij uitstekende kijkcijfers hebben we die groei ook ruimschoots kunnen verzilveren. Ons totale zenderaandeel in de kerndoelgroep 25 tot 54 jaar steeg opnieuw en kwam uit op 34,5% (H1 2021: 33,1%). Ondanks dat Videoland ten opzichte van H1 2021 een groei van 6,2% van het aantal betalende abonnees noteerde, wordt met de toegenomen concurrentie de strijd om de tijd van de consument, het juiste talent en de beste content met de dag uitdagender. Daarom ben ik meer dan tevreden met onze sterke performance. Dat geeft ons namelijk volop de ruimte om nog meer te investeren in kwalitatief hoogwaardige nieuwsvoorziening en vernieuwende en aansprekende content.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing