Kijkcijfers april: weinig verschuivingen, publieke omroep grootste aandeel
- Media
- 9 mei 2023 @ 08:35
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 mei 2023 @ 08:35
- Michiel van Zaane
De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 178 minuten over de gehele dag in april 2023. In april 2023 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 134 minuten. In april 2022 was dit 137 minuten. Dat blijkt uit cijfers van de SKO.
De schermtijd bestaat uit de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken) én de tijd die besteed is aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm.
Kijktijd naar kijkmoment, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
De publieke omroepen behaalden in april 2023 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 33,7%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23,9% en de Talpa Network zenders 17,9%. In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 34,5%, de zenders van RTL Nederland 27,5% en de Talpa Network zenders 20,1%.
Kijkcijfers per zender en zendergroep, gehele dag (02-26 uur) en avond (18-24 uur), 6 jaar en ouder.
Marktaandelen 2021 en 2022, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder.
Meest bekeken programma's en bereik
De top-25 van meest bekeken programma's (inclusief uitgesteld kijken t/m 6 dagen na de uitzenddag) wordt aangevoerd door De Passion op NPO1 op 6 april. Gemiddeld over de gehele uitzending waren er 2,9 miljoen kijkers. Het totaal aantal kijkers dat het programma bereikte was 4,3 miljoen.
Uitgesteld kijken
Er werd in april gemiddeld 32 minuten per dag uitgesteld gekeken. In april 2022 was dit 30 minuten. Het programma Even tot hier van 22 april op NPO1 had met 1.383.000 kijkers gemiddeld de meeste ‘terugkijkers’.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- Talpa
- NPO
- kijkcijfers
- schermtijd
- SBS
- sko
- televisie
- RTL
- uitgesteld kijken
- publieke omroep
- video on demand
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

