Warc Media 100: 'Gebruik van partnerships vergroot impact op het publiek'
- Media
- 19 mrt 2024 @ 14:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MediabureauCampagnesOnderzoek
- 19 mrt 2024 @ 14:00
- Nanny Kuilboer
De Warc Media 100 editie 2024 is verschenen. Deze wereldwijde benchmark biedt een overzicht van de meest bekroonde campagnes en mediabedrijven wereldwijd en is gebaseerd op de resultaten van de, volgens Warc, belangrijkste mondiale en regionale awards. Nederland stijgt 11 plekken vergeleken met vorig jaar.
De winnaars per categorie op een rijtje:
Campagne: Phone It In van PHD Auckland en Colenso BBDO Auckland voor Skinny
Bureau: Mindshare New York
Netwerk: PHD Worldwide
Holding company: WPP
Merk: Dove
Adverteerder: Unilever
Land: VS
Amy Rodgers, Head of Content bij Warc Creative: ‘De Warc Media 100, ranglijsten van de beste campagnes en mediabedrijven, zijn een inspiratiebron voor de manier waarop het gebruik van media door een campagne van invloed kan zijn op het succes van het merk en de samenleving. Een aantal van de beste campagnes van dit jaar maakten gebruik van partnerships om de impact op het publiek te vergroten. Bijvoorbeeld Pre Loved Island - EssenceMediacom London/McCann London voor Ebay en 2e plaats in de rubriek Campagne - werkte samen met het Britse tv-programma Love Island om tweedehands kleding mainstream te maken. Ook een mooi voorbeeld is dat van de Argentijnse NGO Alma en de samenwerking met voetballer Leonardo Sigali om het bewustzijn voor de ziekte van Alzheimer te vergroten. Dove’s #TurnYourBack van McCann Warsaw werkte samen met 68 influencers, waaronder Gabrielle Union, om de boodschap van body positivity verder te verspreiden.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes