[column] Top 5-TikTok-trends: EasterChicks, Shawn Mendes, TikTok-zoekmachine

[column] Top 5-TikTok-trends: EasterChicks, Shawn Mendes, TikTok-zoekmachine
  • Media
  • 16 mrt 2023 @ 06:26
  • Link
  • Thamar en Sietske
    Thamar en Sietske

    social media experts
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Sietske en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1.        TREND:  Without permission

We beginnen weer met een klapper: er zijn namelijk al meer dan 320K varianten op deze TikTok gemaakt in slechts een week. Creators filmen één voor één verschillende ‘verdachte’ kuikentjes (Paasdecoratie) op een rij en zetten een vraag in de video, zoals “Who got their haircut without permission?”. De kijker moet raden welk kuikentje de schuldige is. Het antwoord is echter overduidelijk en dat maakt het typische 



2.        TREND: Shawn Mendes crocodile

Waar komen deze sound en deze trend in vredesnaam vandaan? Het is begonnen bij de kinderfilm ‘Lyle, Lyle, Crocodile’, waarin een personage wordt ingesproken door niemand minder dan Shawn Mendes. Het personage van Shawn, ‘Lyle’, begint de film zingend met de zin ‘La, la, la, la, la’. Deze grappige sound is massaal opgepakt door TikTokkers - niet alleen klinkt het liedje nogal verrassend, ook is er opspraak over het bedrag dat de zanger hiervoor kreeg (2 miljoen?!). De app wordt overspoeld door video’s waarin het liedje onder elke ‘hap’-beweging wordt gezet met de bijbehorende copy: “OMG guys I found Shawn Mendes.” Een mooie inhaker op deze trend is van Hema die gelijk een passende video heeft gecreëerd.



 

3. NIEUWE FUNCTIE: De zoekmachine

Het is al langer bekend dat mensen, voornamelijk Gen-Z’ers,  TikTok als zoekmachine gebruiken. TikTok is hier zelf ook van bewust en momenteel zijn ze druk bezig met het verder ontwikkelen van hun zoekfunctie. Zo krijg je tegenwoordig al zoeksuggesties aangeboden bij video’s, zie je bij de zoekfuncties gerelateerd thema’s én kan je direct naar verwante websites navigeren. Is TikTok de nieuwe concurrent van Google?

4.        ACCOUNT: Hoogvliet Woudenberg

Iedereen heeft wel eens een rustige dag op het werk. Hoe je deze invult, is per persoon verschillend, maar bij Hoogvliet Woudenberg hoefden ze daar niet lang over na te denken: tijd voor een supermarkt domino. Met verschillende kratjes maakten de medewerkers een domino-parcours door de hele winkel. Een filmpje dat wel uitgekeken moet worden. Vallen alle kratjes om? Deze nieuwsgierigheid heeft ervoor gezorgd dat het filmpje viral is gegaan met meer dan 4M views. Bravo Hoogvliet, een knap staaltje werk!



5.        FOOD: Sushi Wraps

In 2022 ging het internet door het lint door de sushi sandwich. Ook de ‘wrap-hack’ (een sneetje maken in je wrap waarna je hem kan opvouwen) ging viral, maar nu is het tijd voor de Sushi Wrap! Dit nieuwe viral recept is een combinatie tussen de twee trends uit 2022. Beleg vier vlakken van een norivel, maak hier een sneetje in en vouw op tot een sandwich. Klaar is je sushi to go. Opnieuw een makkelijk recept dat snel wordt opgepakt door menig Food-TikTokker.


@victoriaminell SALMON SUSHI WRAP 🔥 with cucumber & avocado. #recipe ♬ original sound - xxtristanxo

C2B is een creative content agency, gespecialiseerd in bedenken, maken en verspreiden van Content Worth Sharing.

Thamar en Sietske

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken