[column] Top 5-TikTok-trends: kaas, ciao tutti en enthousiaste baby

[column] Top 5-TikTok-trends: kaas, ciao tutti en enthousiaste baby
  • Media
  • 24 mei 2024 @ 11:21
  • Link
  • Justine en Thamar
    Justine en Thamar

    Content worth sharing
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1. TREND: Cottage cheese trend

De zomermaanden staan voor de deur en dat betekent: tijd om aan je summerbody te werken. Heel TikTok staat dan ook al een tijdje vol met high protein recepten en -producten, én natuurlijk de bijbehorende trends. De trend die we dit keer uitlichten is er eentje met cottage cheese. Dit high protein, laag in calorieënproduct is een hit onder de fit boys en -girls. De cottage cheese wrap, waar je zo gezegd extra lang vol van zit, gaat viral over het platform. Als food related bedrijf kan je hier makkelijk op inspelen door de wrap na te maken en je eigen product hierin te verwerken. Met een goede caption en hashtags speel je direct in op de fitlife trend.


@thefeedfeed VIRAL COTTAGE CHEESE WRAP 🙌 It’s #trendingtuesday and @Alexa Santos is making these protein-packed, viral wraps. Full recipe below! INGREDIENTS 1 cup full fat cottage cheese Seasonings of choice STEPS
1. Preheat oven to 400F. Line a baking sheet with parchment paper.
2. Spread the cottage cheese out on the parchment in a thin rectangle, then add seasonings. 3. Bake for 30 minutes, rotating the pan halfway through. The cottage cheese should be browned around the edges. 4. Remove from oven and allow to cool down for 5 minutes. 5. Remove the cottage cheese from the parchment and fill it with your favorite wrap/sandwich ingredients. #feedfeed #cottagecheesewrap #cottagecheese #cottagecheeserecipes #cottagecheeserecipe #cottagecheesewraphack #proteinhack #proteinhacks #proteinwrap #wraphack #easyrecipe #easyrecipes ♬ MILLION DOLLAR BABY (VHS) - Tommy Richman

2. SOUND: Espresso - Sabrina Carpenter

Sabrina Carpenter is dé popster van het afgelopen jaar. Hoewel ze al langer muziek maakt, is ze recentelijk doorgebroken met haar hits als Feather en Nonsense. Haar laatst gelanceerde liedje Espresso blijkt echter de échte hit op het platform. Gebruikers proberen de bijpassende choreo na te doen, posten video’s van haar optredens of gebruiken de sound onder hun TikToks voor meer bereik. Ga mee met de trend en gebruik deze sound onder je eigen video’s.  Dit helpt meer zichtbaarheid te genereren, gezien het algoritme van TikTok voorkeur geeft aan video’s die trends en virale sounds gebruiken. Dit betekent dus niet alleen direct een passende song onder je TikTok, maar ook direct een makkelijke manier om meer engagement te genereren.


@zarajanice Giveaway!!! 🍯✨🍓🌸🍉💛 Gisou gifted me the CUTEST fridge ever🐝🍯🎀. And I am so happy to tell you guys I am going to pick 3 lucky winners to receive a package of 5 Gisou products :)). Follow me & @Gisou on all socials, comment your favorite summer emojis and tag your bestie 🍓🍉🌸🌞💛. A little late 😭 (better late than never). #gisou ♬ original sound - SoundForYou

3. TREND: Ciao Tutti

Ciao Tutti, Buongiorno! Deze kledingverkoper Joris heeft zichzelf op een heel bijzondere manier onder de aandacht gebracht. Hij promoot namelijk zijn kleding in grappige video’s waarin hij, typetje of niet, uniek naar voren komt. Met een bekakt accent begint hij met zijn signature groet Ciao Tutti, Buongiorno! waarna hij vertelt over wat hij die dag gaat doen en welke outfit daarbij hoort. Dit is snel opgepikt op TikTok en veel mensen doen zijn bijzondere groet na. Natuurlijk is dit goed toepasbaar wanneer je zelf een kledingmerk hebt, maar door de verschillende sounds is het ook op andere manieren toe te passen. Speel met je TikTok in op zijn welbekende uitspraken en geef er een originele draai aan. En vergeet natuurlijk het belangrijkste niet: Ciao Tutti, Buongiorno!


@hemanederland Geniet van jullie vrije maandag mopkes 😗🫶 #HEMA #slayma #ciaotutti ♬ origineel geluid - Joris Lammers Luxury

4. TREND: Glambot

Heb je ooit gedroomd van een glamourous rode loper moment? Met de glambot trend op TikTok kunnen we ons allemaal een ster voelen! Deze trend gebruikt een speciaal filter en een catchy muziekje, waarbij je op het goede moment een pose aanneemt. Door een slimme edit lijkt het alsof je gefilmd bent met een professionele glambot-camera, zoals je die op grote evenementen ziet. Het resultaat is een korte en creatieve video. Ook deze trend is weer makkelijk toe te passen door bijvoorbeeld je producten in beeld te brengen, jou en je collega’s te filmen of een meet the team video te maken. Strike a pose!

 



5. VIRAL: Four Seasons baby

Deze viral baby heeft al meer dan 2 miljoen views op TikTok. Aan het kleine meisje wordt gevraagd wie er naar het luxe Four Seasons hotel wilt, waarna zij heel  enthousiast ‘MEEEE!’ antwoordt. De TikTok-video is snel opgepakt door de gebruikers en hier werd op verschillende manieren op gereageerd. De één analyseert hoe goed de baby al kan nadenken over deze vraag, de ander maakt edits over hoe de baby op andere manieren had kunnen antwoorden. De manier waar je als marketeer het makkelijkst op kunt inspelen, is het gebruiken van de sound. Een voorbeeld hiervan is: ‘Wie wil haar volledige salaris uitgeven in deze winkel?’ ‘Meeee!’.

 

 

 

 

 



Justine en Thamar

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken