[online start up] Joopp: ‘In seconden naar een responsive website’

[online start up] Joopp: ‘In seconden naar een responsive website’
  • Online
  • 16 feb 2015 @ 00:15
  • 11715 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Website

Mik Nijhuis, mede-oprichter van Joopp, pitchte zijn start up tijdens het M-Commerce Event in Amsterdam. Hij helpt ZZP’ers en het MKB binnen luttele seconden aan een responsive website. Dat blijkt hard nodig uit onderzoek: in de VS is 20% van deze groep niet vindbaar online.

Inmiddels werkt Joopp al voor Werkspot.nl en helpt zo 8.000 klussers aan een responsive website. Werkspot verkoopt de sites onder hun eigen naam aan hun klanten. Joopp ontvangt een vast bedrag per klant van Werkspot per maand.

De start up is inmiddels ook in gesprek met onder meer ING en KPN. Het team achter Joopp bestaat uit twee man, aangevuld met freelancers.

De content van de websites wordt up to date gehouden door Joopp. Gebruikers kunnen de site aanpassen door de content bij de bron aan te passen. Wanneer de gebruiker bijvoorbeeld zijn telefoonnummer of openingstijden op Facebook aanpast, dan update de site ook. Het is de bedoeling dat binnen niet al te lange tijd aanpassingen direct op de site gedaan kunnen worden door de klant zelf. Dit betekent dat wanneer de klant zijn site bezoekt hij direct teksten en plaatjes op de site kan aanpassen.

Joopp werkt volgens de laatste seo-standaarden waardoor de vindbaarheid ‘top’ is, aldus Nijhuis.

M-Commerce Event

Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar online@marketingtribune.nl t.a.v. Nanny.
 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken