Pointlogic en Havas Media lanceren identificatietool voor compleet inzicht in de consumer journey
- Online
- 24 aug 2017 @ 11:55
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Customer JourneyVerdienmodellenInnovatieMarketingautomation
- 24 aug 2017 @ 11:55
- Redactie Online
Commspoint Journey is een grootschalig consumentenonderzoek en softwaresysteem dat organisaties voorziet in het onderzoek en de middelen die ze nodig hebben om de verschillende stadia in het beslissingsproces en de complexe mix van motivaties achter het aankoopgedrag van mensen te begrijpen.
Commspoint Journey werd in 2015 gelanceerd in de Verenigde Staten en kort daarna uitgerold in Latijns-Amerika, Azië en Europa. Met de researchtool breidt Havas Media zijn expertise op het gebied van strategische communicatieplanning uit. Thijs Muller, CEO van Havas Media, over de keuze voor juist dit platform: ‘Wij benaderen de business van de klant altijd vanuit het oogpunt van de consument. Met Commspoint Journey kunnen we nu ook behoeften, emoties en beslissingen van mensen koppelen aan media om waardevolle connecties te maken tussen mensen en merken.’
Marcel van der Kooi, EVP Global Business of Pointlogic, vult aan: ‘Er is veel denkwerk gaan zitten in het ontwerp van onze Commspoint Journey research en software, maar het onderliggende uitgangspunt is simpel. Wij identificeren en meten de belangrijkste beslissingen en invloeden waar consumenten zich door laten leiden vóór, tijdens en na afloop van het aankoopproces van goederen en diensten.’
Voor Havas Media is Pointlogic een logische partner als het gaat om decision support solutions op het terrein van strategische marketingcommunicatie. Muller: ‘Pointlogic voorziet ons al jaren van essentiële software solutions die ons helpen om de plannen die we dagelijks voor onze klanten ontwikkelen te optimaliseren. Met Commspoint Journey voegen we een innovatieve solution toe aan ons strategisch planning proces die zorgt voor een compleet begrip van de consumer journey en de rol die media daarin spelen. Door het uitgebreide framework dat Pointlogic heeft ontwikkeld, is het toepasbaar op elke categorie zonder daarbij uit het oog te verliezen dat elke consumer journey uniek is.’
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
- consumentenonderzoek
- Pointlogic
- aankoopgedrag
- Thijs Muller
- Commspoint Journey
- Havas Media
- Marcel van der Kooi
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers