Folders doorzoeken met je stem

Folders doorzoeken met je stem
  • Online
  • 8 aug 2019 @ 09:50
  • 12347 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Voice

Met een eigen dienst voor de Google Assistant maakt Spotta het mogelijk voor consumenten om folders te zoeken en aanbiedingen te horen met behulp van spraak.

Spotta is een shoppinghulp met onder meer een huis-aan-huisfolderpakket, persoonlijke Folderkiezerpakket, losse huis-aan-huisfolders, een app en Spotta.nl. Vanaf vandaag kan men de nieuwe folders opvragen door tegen de Google Assistant op een mobiele telefoon te zeggen “Ok Google, Praat met Spotta”. Deze eerste versie is een bèta versie met in eerste instantie alleen supermarkten. Consumenten vertellen de Google Assistant letterlijk hoe de dienst zal worden uitgebreid. Ze zeggen waar ze naar op zoek zijn; naar welke producten, winkels en aanbiedingen.

Spotta introduceert voice service voor Google Assistent zodat consument ook via spraak folders en aanbiedingen kan zoeken en horen

De spraakservice van Spotta is te gebruiken via de Google Assistant op elke Android telefoon of via de Google Assistant app op de iPhone. Via de Google action van Spotta kan men al zoeken naar de folders van bekende supermarkten zoals Albert Heijn, Plus en Lidl. Het aantal winkels zal snel worden uitgebreid en aangevuld met het zoeken naar producten zoals bijvoorbeeld luiers.

Spraakassistenten

Het gebruik van spraakassistenten is snel groeiend in Nederland. Uit recent onderzoek (maart 2019) blijkt dat 5% van de Nederlandse huishoudens al een smartspeaker heeft en 17% een spraakassistent gebruikt. De verwachting is dat in 2020 ruim 40% van de Nederlanders een spraakassistent gebruikt. Spotta heeft voor de ontwikkeling van de voice search samengewerkt met Prappers media, gespecialiseerd in voice strategieën en spraakgestuurde zoekopdrachten.

Kimberly van Houwelingen, Online Marketing Specialist bij Spotta: ‘Voor ons is het vanzelfsprekend dat we voice search gaan inzetten bij folders en aanbiedingen. We bedenken continu nieuwe manieren waarmee het voor consumenten steeds makkelijker wordt om alleen aanbiedingen en folders te krijgen die voor hem of haar relevant zijn en voice search past daar heel goed bij. Aanbiedingen kunnen straks heel persoonlijk worden, omdat gebruikers letterlijk vertellen waar zij behoefte aan hebben.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken