Folders doorzoeken met je stem
- Online
- 8 aug 2019 @ 09:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Voice
- 8 aug 2019 @ 09:50
- Sjaak Hoogkamer
Met een eigen dienst voor de Google Assistant maakt Spotta het mogelijk voor consumenten om folders te zoeken en aanbiedingen te horen met behulp van spraak.
Spotta is een shoppinghulp met onder meer een huis-aan-huisfolderpakket, persoonlijke Folderkiezerpakket, losse huis-aan-huisfolders, een app en Spotta.nl. Vanaf vandaag kan men de nieuwe folders opvragen door tegen de Google Assistant op een mobiele telefoon te zeggen “Ok Google, Praat met Spotta”. Deze eerste versie is een bèta versie met in eerste instantie alleen supermarkten. Consumenten vertellen de Google Assistant letterlijk hoe de dienst zal worden uitgebreid. Ze zeggen waar ze naar op zoek zijn; naar welke producten, winkels en aanbiedingen.
Spotta introduceert voice service voor Google Assistent zodat consument ook via spraak folders en aanbiedingen kan zoeken en horen
De spraakservice van Spotta is te gebruiken via de Google Assistant op elke Android telefoon of via de Google Assistant app op de iPhone. Via de Google action van Spotta kan men al zoeken naar de folders van bekende supermarkten zoals Albert Heijn, Plus en Lidl. Het aantal winkels zal snel worden uitgebreid en aangevuld met het zoeken naar producten zoals bijvoorbeeld luiers.
Spraakassistenten
Het gebruik van spraakassistenten is snel groeiend in Nederland. Uit recent onderzoek (maart 2019) blijkt dat 5% van de Nederlandse huishoudens al een smartspeaker heeft en 17% een spraakassistent gebruikt. De verwachting is dat in 2020 ruim 40% van de Nederlanders een spraakassistent gebruikt. Spotta heeft voor de ontwikkeling van de voice search samengewerkt met Prappers media, gespecialiseerd in voice strategieën en spraakgestuurde zoekopdrachten.
Kimberly van Houwelingen, Online Marketing Specialist bij Spotta: ‘Voor ons is het vanzelfsprekend dat we voice search gaan inzetten bij folders en aanbiedingen. We bedenken continu nieuwe manieren waarmee het voor consumenten steeds makkelijker wordt om alleen aanbiedingen en folders te krijgen die voor hem of haar relevant zijn en voice search past daar heel goed bij. Aanbiedingen kunnen straks heel persoonlijk worden, omdat gebruikers letterlijk vertellen waar zij behoefte aan hebben.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- DNB: Online kaartbetalingen sterk in... 04-07-2025
- AI-modellen geven vergeten mode een... 01-07-2025
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers