Europcar introduceert voice

Europcar introduceert voice
  • Online
  • 21 jan 2020 @ 10:10
  • 11367 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Voice

Europcar en Merkle hebben een voice-applicatie voor de Google Assistent ontwikkeld om het klanten nog makkelijker te maken huurinformatie op te vragen.

Uit onderzoek van Kantar blijkt dat 29% van de Nederlandse huishoudens al gebruik maakt van spraakgestuurde diensten via hun telefoon. Multiscope kwam tot de conclusie dat 9% van de Nederlanders een Smart Speaker heeft.

Europcar zet naar eigen zeggen voice in om de veiligheid van haar klanten te vergroten. De allereerste use case is getest en gevalideerd door meerdere Europcar-klanten op verschillende verhuurlocaties. Dit geeft inzicht in de wijze waarop klanten met de assistent willen communiceren.

Door te zeggen Hey, Google praat met Europcar kunnen huurders bijvoorbeeld ieder gewenst moment vragen tot hoe laat ze een auto kunnen inleveren of een routebeschrijving naar een verhuurlocatie opvragen.

Europcar onderscheidt zich van andere autoverhuurders omdat zij er via voice assistentie voor zorgen dat je handsfree informatie kunt opvragen. De assistent bepaalt vervolgens welke Europcar vestiging er het dichtstbij is, kan openingstijden doorgeven en een routebeschrijving starten. De Europcar Voice Assistent gaat op 20-01-2020 live voor het grote publiek.

Nederland is het snelgroeiende land op het gebied van Google Voice Assistent lettend op de gebruiksfrequentie, het aantal gebruikers en de merken die er actief zijn. Terwijl Google Assistent pas in de zomer van 2018 in Nederland is geïntroduceerd. Alle grote merken zoals ANWB, Transavia, Heineken, Pepsico, RABO, ING, Centraal Beheer, Zilverenkruis en DAS zijn te vinden op het platform.

 

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken