[branded content] Eddy's behaalt 30 procent conversiegroei door samenwerking Trunkrs

[branded content] Eddy's behaalt 30 procent conversiegroei door samenwerking Trunkrs
  • Online
  • 28 jan 2021 @ 14:48
  • 15596 x gelezen
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • E-commerce
  • 28 jan 2021 @ 14:48
  • 15596 x gelezen
  • Sales

Ken je dat gevoel dat je een winkel binnenloopt en alles klopt? Kledingwinkel Eddy’s is zo’n winkel. Alles draait hier om een geweldige shoppingervaring. Eigenaar Ed Kloes over zijn samenwerking met bezorgdienst Trunkrs.

Van hoe je binnenkomt tot hoe een pakketje de deur uitgaat. Het zijn de persoonlijke service, Brabantse gezelligheid en het sterke kledingaanbod die het verschil maken. Het bijzondere aan Eddy’s is dat zij dit niet alleen in hun fysieke winkels doen, maar juist ook online. Als winkeleigenaar de stap wagen in de wereld van e-commerce is niet altijd makkelijk, maar Eddy’s waagde de sprong en durfde zich hierin ook te onderscheiden. Dit bleek mede dankzij Trunkrs een succesverhaal.

Wie is Eddy’s?

Eddy’s is één van de grootste multibrand stores van Nederland met topmerken voor dames, heren én kids. Zijn winkels zijn gevestigd in hartje centrum Eindhoven en zijn een begrip voor winkelend Nederland. Elke dag staat het enthousiaste Eddy’s-team klaar om iedereen van de beste shopping experience te voorzien. Klanten kunnen genieten van een inspirerende winkel, sfeermakende muziek, persoonlijke service, een sterk aanbod van populaire kleding en een lekker kopje koffie. Het is de volledige ervaring die klanten overhaalt om bij Eddy’s te gaan shoppen. Dagelijks bezoeken duizenden mensen zijn webshop en trekt hij klanten aan vanuit heel Nederland.

Eddy’s: van winkel naar webshop

‘De beleving die wij offline creëren moest ook online voelbaar zijn. Dit was een voorwaarde voor de start van een webshop. Natuurlijk bracht dit op meerdere vlakken een aantal uitdagingen met zich mee, aldus Ed Kloes. Ze kozen voor een klantenservice met dezelfde Brabantse gezelligheid als in de winkel en deze gezelligheid zie je ook terug in hun communicatie op de website. ‘Maar de grootste uitdaging lag hem in het waarmaken van de service’, vertelt Ed, ‘en met name in de bezorging. Dit is toch iets wat soms grotendeels buiten je eigen macht ligt. En dat maakt het extra moeilijk.’

‘De service die wij aan onze klanten willen bieden, ervaarde ik ook bij Trunkrs; dat begon al bij het aansluitproces.’

Een echte Eddy’s-beleving tot aan de deur

‘We wilden samenwerken met een partij die past bij onze service en gezelligheid. Zo zijn we uitgekomen bij Trunkrs. Trunkrs levert een supersnelle en superbetrouwbare Same Day- en Next Day-delivery. Die betrouwbaarheid is echt belangrijk voor ons en onze vaste klanten. Sinds dat wij uitsluitend met Trunkrs samenwerken, krijgen we 95% minder klachten binnen over de bezorging. Als je dezelfde beleving die mensen in de winkel voelen, probeert over te brengen online, dan zijn een aantal punten erg belangrijk en een daarvan is bezorging. In een winkel kun je jouw product direct meenemen, je wilt niet nog dagen wachten. Online proberen we hier zoveel mogelijk in de buurt te komen door Same Day- en Next Day-delivery aan te bieden. En het werkt. Ook hebben we voor 90% minder te maken met verdwenen pakketten. Mensen die beweren hun pakketje nooit te hebben gekregen, daar steekt Trunkrs een stokje voor. Bezorgers zijn uitgerust met een GPS-tracker, waardoor je altijd kunt zien waar een bezorger is geweest. Hiermee bespaar ik toch weer onnodige kosten!”

‘Met Trunkrs krijgen wij 30% meer orders binnen; online shoppers kiezen voor ons vanwege snelheid en goede service.’

De samenwerking met Trunkrs

Over de samenwerking met Trunkrs is Ed duidelijk: ‘Alles staat zwart op wit en er is zelden iets aan de hand. En als er iets is, lossen ze het gelijk op.’ Eerdere samenwerkingen met andere bezorgpartijen waren geen succes. ‘Beloftes werden niet nagekomen en vaak problemen. Snel en met zekerheid je pakketje in huis, dat is wat we willen.’
Wanneer een webshop zijn verzendnetwerk wilt uitbreiden, zit er vaak haast bij. Je wilt tenslotte vertraagde orders zo snel mogelijk verwerken of voorbereid zijn op drukke periodes. Ook voor Eddy’s bleek dit zo geregeld. ‘Ik weet het nog heel goed, ik belde op en kreeg Micha aan de telefoon, die woonde toevallig in Eindhoven en stond binnen tien minuten voor de deur met twee cappuccino. De koppeling met ons CMS was erg makkelijk. Binnen 48 uur hadden we alles geïmplementeerd en draaiden we.’

Resultaat samenwerking Trunkrs
● 30% meer orders
● 90% minder verdwenen pakketten
● 95% minder klachten over bezorging

Dit artikel is geschreven door Ronald Nouse en tot stand gekomen in samenwerking met Trunkrs. De fotografie is van Zuiver Beeld.

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken