'Facebook wil naam veranderen'
- Online
- 20 okt 2021 @ 08:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 okt 2021 @ 08:47
- Michiel van Zaane
Het is nog niet de tijd voor 1 april grappen, dus wellicht zit er een kern van waarheid in het bericht van de meestal goed ingevoerde tech-site The Verge: volgende week kondigt Mark Zuckerberg een nieuwe naam aan voor Facebook.
Volgens de website wil Zuckerberg de geschiedenis ingaan als de schepper van het metaverse, een virtuele, interactieve wereld waarin gebruik wordt gemaakt van virtual- en augmented (er wordt een extra laag digitale informatie op de werkelijkheid gelegd) reality. De naamsverandering zou bekend gemaakt worden op het jaarlijkse Connect-congres van Facebook, dat op 28 oktober wordt gehouden. De rebranding is nodig omdat het bedrijf meer wil zijn dan alleen social media met merken als Instagram, WhatsApp en natuurlijk facebook zelf. Het bedrijf biedt al diensten aan als Oculus, waarmee de gebruiker de wereld van Virtual Reality kan betreden. Op dit moment werken al zo’n 10.000 werknemers aan het scheppen van het metaverse, en het bedrijf zoekt binnen de EU nog eens zo’n 10.000 hoog opgeleide medewerkers.
Een woordvoerder van Facebook wilde volgens The Verge geen commentaar geven op het nieuws. Wordt vervolgd dus…
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend31-10-2025
- Prime Video lanceert The Moderators... 22-10-2025
- Thuiswinkel.org lanceert campagne... 21-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

