Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren
- Online
- 24 feb 2022 @ 08:49
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - E-commerce
- 24 feb 2022 @ 08:49
- Ryan Baij
Het merendeel van de Nederlanders (61%) geeft aan minder snel te veel te bestellen als zij zelf moeten betalen voor de retourkosten. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope.
Ook een meerderheid (62%) van de online bestellers zegt enkel producten terug te sturen wanneer deze helemaal niet aan de verwachtingen voldoen. Ruim een op de tien (11%) geeft zelfs aan producten te houden wanneer deze net niet zijn zoals verwacht. Dit zou kunnen komen doordat retourneren te veel moeite kost of dat er kosten aan zijn verbonden.
Jongeren vinden een retouroptie belangrijker dan de ouderen. 75% van de 18 tot 34- jarigen en 74% van de 35 tot 49-jarigen letten daarop tijdens een bestelling. Bij de 50-plussers is dat 66%. Het verschil tussen man en vrouw is ook vrij groot. Maar liefst 75% van de vrouwen wil een retouroptie, bij mannen is dat 63%.
De resultaten in dit persbericht komen uit de E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek naar de ervaring en tevredenheid over bezorging, retourneren, service en klachtenafhandeling. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Peter Korevaar.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea en MediaMarkt nieuw in...
- [column] De schizofrene ziel van de AI-industrie
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken' in Nederland - Nieuwe AI...
- Polestar lanceert filmische onthulling met Alexander Skarsgård
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in social media bijna gelijk aan...
- Humor en gedragspsychologie tegen cybercrime
Laatste Nieuws
- OBA lanceert nieuw digitaal huis... 17-10-2025
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
- Adobe lanceert tool voor... 15-10-2025
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea... 09-10-2025
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken'... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes