Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren
- Online
- 24 feb 2022 @ 08:49
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - E-commerce
- 24 feb 2022 @ 08:49
- Ryan Baij
Het merendeel van de Nederlanders (61%) geeft aan minder snel te veel te bestellen als zij zelf moeten betalen voor de retourkosten. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope.
Ook een meerderheid (62%) van de online bestellers zegt enkel producten terug te sturen wanneer deze helemaal niet aan de verwachtingen voldoen. Ruim een op de tien (11%) geeft zelfs aan producten te houden wanneer deze net niet zijn zoals verwacht. Dit zou kunnen komen doordat retourneren te veel moeite kost of dat er kosten aan zijn verbonden.
Jongeren vinden een retouroptie belangrijker dan de ouderen. 75% van de 18 tot 34- jarigen en 74% van de 35 tot 49-jarigen letten daarop tijdens een bestelling. Bij de 50-plussers is dat 66%. Het verschil tussen man en vrouw is ook vrij groot. Maar liefst 75% van de vrouwen wil een retouroptie, bij mannen is dat 63%.
De resultaten in dit persbericht komen uit de E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek naar de ervaring en tevredenheid over bezorging, retourneren, service en klachtenafhandeling. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Peter Korevaar.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Wet aangenomen: TikTok VS moet... 24-04-2024
- Certificaat en register voor... 22-04-2024
- [DOSSIER SOCIAL MEDIA ] 15 vragen... 17-04-2024
- OrangeValley erkend als Great Place... 11-04-2024
- Energieleveranciers scoren gemiddeld... 04-04-2024
- KLM zet AI in voor 'reisinspiratie'... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing