Nederlander bestelt minder bij betaald retourneren
- Online
- 24 feb 2022 @ 08:49
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - E-commerce
- 24 feb 2022 @ 08:49
- Ryan Baij
Het merendeel van de Nederlanders (61%) geeft aan minder snel te veel te bestellen als zij zelf moeten betalen voor de retourkosten. Dat blijkt uit een onderzoek van Multiscope.
Ook een meerderheid (62%) van de online bestellers zegt enkel producten terug te sturen wanneer deze helemaal niet aan de verwachtingen voldoen. Ruim een op de tien (11%) geeft zelfs aan producten te houden wanneer deze net niet zijn zoals verwacht. Dit zou kunnen komen doordat retourneren te veel moeite kost of dat er kosten aan zijn verbonden.
Jongeren vinden een retouroptie belangrijker dan de ouderen. 75% van de 18 tot 34- jarigen en 74% van de 35 tot 49-jarigen letten daarop tijdens een bestelling. Bij de 50-plussers is dat 66%. Het verschil tussen man en vrouw is ook vrij groot. Maar liefst 75% van de vrouwen wil een retouroptie, bij mannen is dat 63%.
De resultaten in dit persbericht komen uit de E-Commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek naar de ervaring en tevredenheid over bezorging, retourneren, service en klachtenafhandeling. Het onderzoek werd uitgevoerd in samenwerking met Peter Korevaar.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Bijna helft Nederlanders lid van... 30-06-2025
- Parkeerbordjes-actie Klabats zet HR... 27-06-2025
- Wat als je advertenties inspelen op... 24-06-2025
- WhatsApp krijgt advertenties18-06-2025
- VanMoof lanceert S6: krachtiger en... 11-06-2025
- [column] Marketingtoppers in London... 06-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation