Adriaan Mol investeert miljoenen in Formitable

Adriaan Mol investeert miljoenen in Formitable
  • Online
  • 15 sep 2022 @ 10:33
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Adriaan Mol (op foto boven rechts), de founder van Mollie en Messagebird, neemt per direct een belang in het restaurantreserveringsplatform Formitable. Hiermee breiden Mol en Formitable hun bestaande partnerschap uit en zullen ze zich gaan richten op productontwikkeling en internationale expansie.

Formitable werd in 2017 opgericht en helpt inmiddels meer dan drieduizend restaurants in vijftien Europese landen met reservering-, ticket-, en loyaltyoplossingen. ‘Met deze investering versterken we onze positie als marktleider in Nederland op het gebied van groeioplossingen voor restaurants,’ zegt Raymond Wilders (op foto links), CEO van Formitable. ‘Dankzij het partnerschap met Adriaan Mol kunnen we onze systemen blijvend verbeteren en zo bijdragen aan een betere klantbeleving, hogere omzet en duurzame groei voor restaurants. Daarbij is het onze ambitie om ook in Scandinavië en Duitsland marktleider te worden, en vervolgens in de rest van Europa.’

Formitable en Mol werken al langer samen. Vijf jaar geleden introduceerden ze vooruitbetalingen bij reserveringen als oplossing voor no-shows.

‘Voordat Formitable bestond, waren systemen voor reserveringen, ticketing en loyalty vaak verwarrend en ouderwets,’ zegt Adriaan Mol. ‘Traditionele software biedt restaurants niet de eenvoud en service die ze verdienen. Formitable heeft de markt opgeschud met innovatieve en gebruiksvriendelijke oplossingen, zodat restaurants zich volledig kunnen focussen op hun gasten en concentreren op groei.’

Binnen hun nieuwe partnerschap willen Formitable en Mol zich onder meer richten op een systeem voor restaurants en haar klanten, waarbij na reservering en het bezoek, de betaling zonder interruptie plaatsvindt. Wilders: ‘Na een etentje wil je niet de rekening vragen, lang wachten en dan pas betalen. Medewerkers ervaren bovendien regelmatig problemen met cash geld, niet werkende betaalkaarten, uitvallende pinkastjes of haperende smart devices. Hierdoor duurt het betalingsproces vaak lang en draagt het niet bij aan een geslaagde, gastvrije restaurantbeleving.

Met deze nieuwe technologie kunnen gasten straks, simpel gezegd, zonder geld uiteten.

Via onze Table app kunnen gasten straks niet alleen restaurants ontdekken en gemakkelijk reserveren, maar ook na afloop hun etentje betalen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken