Nieuwe campagne ING Bank rondom OranjeLeeuwinnen

Nieuwe campagne ING Bank rondom OranjeLeeuwinnen
  • Sponsoring
  • 31 mei 2019 @ 13:58
  • 10831 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • WK Voetbal

ING Bank lanceert als hoofdsponsor op 1 juni een nieuwe campagne rondom de OranjeLeeuwinnen met als kerngedachte van het merk: ‘Voor wie vooruit wil.’

Miljoenen Nederlanders hebben een passie voor voetbal en zijn er wekelijks actief en passief mee bezig. Het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen zijn volgens de bank het bindmiddel in ons land. Harold Reusken, head of Media Relations ING Netherlands: ‘Ze brengen miljoenen voetballiefhebbers met elkaar in contact. Kameraadschap kenmerkt het huidige nationale mannen- en vrouwenelftal. Een gevoel van er zijn voor elkaar en elkaar verder willen helpen. Ook bij de vrouwen is dit al lange tijd heel goed zichtbaar. En dit is precies wat zo goed aansluit bij de diepe verbondenheid van ING met het Nederlandse voetbal. Want we zijn een merk voor iedereen die vooruit wil. Ook in het voetbal.’

ING Bank start de campagne ‘Niets houdt ons tegen’

Beginnend met een rauwe en echte film waarin de OranjeLeeuwinnen van dichtbij worden gevolgd in hun voorbereiding op het aanstaande WK. Reusken: ‘Want wat het succes op het WK ook gaat zijn, het is een reis die jaren geleden begonnen is. Een reis waarin keihard getraind is, in weer en wind en op het scherpst van de snede. Vechtend tegen vooroordelen en persoonlijke obstakels. Met de modernste technieken en in de nieuwste trainingsfaciliteiten. Altijd gefocust en met plezier. Een reis waarin een team gesmeed is dat voor elkaar door het vuur gaat.’

De film, met als drijvende soundtrack ‘Woman’ van Wolfmother, beeldt volgens Reusken perfect de hoofdgedachte van de WK campagne uit: ´Niets houdt ons tegen´.

Oranje ook op OOH

De campagne is ook te zien op digitale Out-of-home waarin op schermen met geanimeerde beelden wordt ingespeeld op het wedstrijdverloop van de Leeuwinnen. De creatie wordt realtime op basis van de actualiteit aangepast en tegelijkertijd gepubliceerd op de ING social kanalen. Samen met Twitter is er een custom Emoji ontwikkeld om de OranjeLeeuwinnen aan te moedigen. Tot voor kort was alleen de mannelijke leeuw beschikbaar. Omdat zowel ING als voetbal van en voor iedereen is heeft de bank een leeuwinnen Emoji ontwikkeld om de OranjeLeeuwinnen passend op Twitter aan te kunnen moedigen.

Met Touzani FC heeft ING een reeks van vijf video’s ontwikkeld waarin de kijkers Merel van Dongen, Danielle van de Donk, Lineth Beerensteyn, Lieke Martens en Jackie Groenen beter leren kennen. De video’s zijn te zien op het YouTube kanaal ING Only Football, waarmee ING jongeren wil inspireren om te gaan voetballen.

 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken