KPN laat eerste Oranje Leeuwinnen appen over WK-finale
- Sponsoring
- 5 jul 2019 @ 19:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ActivatieWK VoetbalCampagnesVoetbalSocial mediaVirale marketing
- 5 jul 2019 @ 19:17
- Jeroen Mirck
De Oranje Leeuwinnen krijgen in hun jacht op de WK-titel support van een bijzonder stel deskundigen: KPN bracht in een WhatsApp-groep de Nederlandse voetbalvrouwen bijeen die in 1973 de eerste officiële interland speelden.
Tijdens de WK-finale kan heel Nederland meegenieten van het eerlijke en soms hilarische commentaar dat de 'Eerste Elf van ’73' geven op de confrontatie met de Verenigde staten. Op de Facebook-pagina van KPN is het chatgesprek zondagavond live te volgen.
Eerste 11 van '73
Het WK in Frankrijk heeft de Eerste 11 van ’73 weer bij elkaar gebracht. Nadat de speelsters elkaar al vele jaren niet meer hadden gezien, nodigde de KNVB hen uit om de Oranje Leeuwinnen uit te zwaaien. Sindsdien is het contact weer hecht. Zelf naar Frankrijk afreizen was voor de meeste dames geen optie. Om de wedstrijden toch samen te beleven werd de WhatsApp-groep met de naam Eerste 11 van ’73 aangemaakt. Hierin geven ze al het hele WK commentaar op de verrichtingen van het team van coach Sarina Wiegman.
Hun analyses, commentaar en onderlinge dolletjes worden zondagavond met heel Nederland op een zogeheten tweede scherm gedeeld. 'Als ode aan de Eerste 11 van ’73 maken wij hun WhatsApp-groep zichtbaar voor heel Nederland', zegt Yvette Belt van KPN. 'Zo kan elke Oranjefan tijdens de finale op het tweede scherm genieten van het commentaar van de eerste échte Oranje Leeuwinnen: zij die de weg hebben vrijgemaakt voor de heldinnen van nu.'
Vrouwenvoetbal was lange tijd actief verboden. Pas in 1971 kwam daar een einde aan, waarna de Nederlandse Oranje Leeuwinnen in 1973 hun eerste interland onder de vlag van de KNVB speelden. Een volwaardige carrière zat er, anders dan nu, niet in. Toch bleven ze altijd voetballen. Acht speelsters van de originele selectie zijn lid van de WhatsApp-groep 'De Eerste 11 van '73'. Het gaat om José van Hoof, Hennie Vernooij, Hanneke van der Veen, Hennie Schlimbach, Marian Wellenberg, Tilly van Rooijen, Tonnie de Kort en Ellen Popeyus.
KPN biedt veilige, betrouwbare en toekomstbestendige netwerken en diensten aan, met als doel om iedereen altijd en overal te verbinden en tegelijkertijd een schonere en welvarender wereld te creëren. Het bedrijf werkt aan haar ambities aan de hand van vijf thema’s: innovatie (technologie betekenis geven), midden in de samenleving (Nederland verbinden), duurzaamheid (elke dag een beetje groener maken), ons netwerk (de digitale snelweg van Nederland) en veiligheid (iedereen zorgeloos online).
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management