Ajax en Enterprise slaan handen ineen

Ajax en Enterprise slaan handen ineen
  • Sponsoring
  • 30 okt 2019 @ 15:53
  • 10546 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • SponsorshipSportmarketing

Voetbalclub Ajax en autoverhuurbedrijf Enterprise hebben een 'official supplier'-overeenkomst ondertekend. Vanaf 1 januari 2020 gaat de samenwerking officieel in, met een looptijd van 4,5 jaar.

Foto (v.l.n.r.): Edwin van der Sar, Thomas Wolters, Menno Geelen.

De samenwerking is onderdeel van een brede positioneringscampagne van Enterprise in de particuliere en zakelijke markt.

Thomas Wolters, oprichter van Enterprise, laat weten: 'Vooral in de stedelijke gebieden ontwikkelt zich in een rap tempo een andere kijk op mobiliteit en autobezit. We delen onze auto's graag met iedereen die een mobiliteitsbehoefte heeft. Met onze car-sharing en rental-oplossingen voor de consument en bedrijven laten we een snelle groei zien met short-lease, dag rental en by-the-hour producten.'

Over de samenwerking met Ajax zegt Wolters: 'Ons sponsorship met de UEFA Europa-league loopt al sinds 2015 en draagt significant bij aan de groei van onze Europese naamsbekendheid. Als official supplier van Ajax kunnen we een volgende stap zetten in de positionering van het Enterprise-merk in Nederland. We gaan gedurende de seizoenen verschillende activaties ontwikkelingen. Doordat Ajax zowel miljoenen fans bereikt en ook een groot zakelijk netwerk heeft, kunnen we dat doen in beide klantsegmenten.'

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, voegt toe: 'Dat een wereldwijd groot merk als Enterprise zich langdurig aan ons wil verbinden, biedt veel nieuwe kansen. Enterprise ondersteunt ons onder meer tijdens internationale activiteiten op het vlak van mobiliteit.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken