Gazelle komt met DRS-zone in duinen rond GP Nederland
- Sponsoring
- 5 sep 2022 @ 16:39
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - Sportmarketing
- 5 sep 2022 @ 16:39
- Ryan Baij
Zandvoort had afgelopen weekend bij de Dutch Grand Prix een groen mobiliteitsplan, waarbij fiets en OV centraal stonden. Een goed moment om met fietsenmerk Gazelle in te haken. En zo konden duizenden fans met een Gazelle-fiets, keurig in oranje gespoten, in colonne richting het circuit.
Vanaf de ijsbaan in Haarlem konden bezoekers van de Ben Pon Grandstand (Gazelle is onderdeel van Pon), een oranje fiets krijgen, inclusief goodiebag en een kaartje met opdruk van het circuit. Via een mooie route door weilanden, de Zandvoortse duinen en een stukje Zandvoort-dorp, kregen de bezoekers een ware fiets-experience. Die eindigde op het strand van Zandvoort, waar de fietsen bij een megastalling konden worden ingeleverd.
Activatie
Op de rand van de duinen was er wat vermaak ingeruimd voor de fietsparade. Lisette Kars, PR Manager van Gazelle vertelt daarover: ‘Zoveel racefans samen op de fiets naar Zandvoort, in een kilometerslange slinger met een gezellige sfeer, het was een unieke ervaring! De speciale Gazelle DRS-zone* toverde een grote glimlach op ieders gezicht. Leuk om op het fietspad, de plek die natuurlijk het beste bij Gazelle past, alle fietsers te verrassen en aan te moedigen.’
En aangemoedigd werden we. Uw verslaggever kreeg van Nederlands bekendste Formule 1-commentator Olav Mol onder het viaduct te horen dat hij ‘Goede techniek’ en ‘een prachtige inhaalactie’ had en dat hij ‘goed met de banden omging’. Dat laatste is logisch, want we moesten ook nog terug natuurlijk.
Na succesvolle dagen voor Nederland, Max Verstappen won de kwalificatie op zaterdag en de race op zondag, ging het publiek in opperbeste stemming weer terug naar huis. Op de terugweg waren er veel minder fietsen tegelijk, omdat alle fans op andere momenten naar huis gingen. Dat opende mogelijkheden om de fiets nog eens op snelheid te testen door de duinen. In de DRS-zone hebben we nog even het potentieel eruit getrapt en opnieuw wat mensen ingehaald. Aangekomen bij de ijsbaan, konden we onze fietsen weer inleveren. De twee vrouwen die de fiets naast ons inleverden hadden, net als wij, een ‘Gazellige’ dagen gehad.
*De DRS-zone in de Formule 1 is de plek waar coureurs, als ze dicht genoeg achter hun voorganger zitten, een extra klepje open mogen doen op de auto. Daarmee wordt de luchtweerstand van de auto minder en de topsnelheid dus hoger. Dit stimuleert het inhalen. In de race op zondag passeerde Max Verstappen in de race in deze ‘zone’ beide Mercedes-coureurs; Lewis Hamilton en George Russell.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marie-Stella-Maris steunt Wereld... 21-03-2025
- Cupra breidt betrokkenheid bij... 14-03-2025
- EasyToys en Steffie Weterings: It's... 13-03-2025
- Heineken sluit langdurig partnership... 11-03-2025
- Plus terug als Official Partner van... 04-03-2025
- Enterprise stuurt Ajax-fans op... 03-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center