Zalando sponsort hekkensluiter van het amateurvoetbal

Zalando sponsort hekkensluiter van het amateurvoetbal
  • Sponsoring
  • 1 sep 2020 @ 09:59
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingVoetbal

Bij de aanvang van het nieuwe voetbalseizoen gaat Zalando een Nederlands voetbalelftal sponsoren. Opmerkelijk: het online platform voor mode en lifestyle kiest niet voor een ploeg in de eredivisie maar wel voor de hekkensluiter van de vijfde klasse: RKSV Sterksel.

Na een teleurstellend seizoen en zonder publiek op de tribunes, is het één van de vele amateur teams in Nederland die een duwtje in de rug goed kan gebruiken. Met de campagne ‘Scoor met stijl’ stoomt Zalando RKSV Sterksel aankomende week klaar voor het nieuwe voetbalseizoen met clinics van oud-profvoetballers en een volledige make-over met een nieuwe stijlvolle uitrusting. Het sluitstuk van de campagne belooft een iconische wedstrijd te worden op 10 september van RKSV Sterksel tegen het RTL Sterrenteam met onder andere John Williams, Jan Smit, Jeand Doest, Roel van Velzen en Yes-R. 

Voetbaltraining van oud-profvoetballer Michael Mols, een masterclass van oud-profvoetballers Regillio Vrede en Glenn Helder, een make-over en iconische coupe van sterrenkapper Hanni Hanna en een compleet nieuwe uitrusting van Zalando voor op het veld en daarbuiten: met deze ingrediënten en meer moet het eerste team van de Brabantse voetbalvereniging RKSV Sterksel zijn zelfvertrouwen terugkrijgen, aldus de frisbakken sponsor.'Nu amateurclubs het zwaar hebben vanwege corona, wil Zalando de hekkensluiter van de vijfde klasse een hart onder de riem steken. RKSV Sterksel is een amateurvoetbalclub mét historie, maar zonder succes en daardoor een afgezwakte motivatie.' 

Nieuw seizoen, nieuwe motivatie
Peter Treffers, trainer RKSV Sterksel, reageert tevreden: ‘Ons laatste seizoen was beneden alle peil. Met maar liefst 106 doelpunten tegen en slechts 14 of 15 eigen goals in 16 duels, waren de wedstrijden niet spannend meer. Het publiek bleef weg en spelers vertrokken. De coronacrisis zou wel eens de doodsteek geweest kunnen zijn voor de ploeg. 75 jaar voetbalgeschiedenis dreigde verloren te gaan tot Zalando kwam met dit sponsorpakket. Het is fantastisch dat de spelers nu opnieuw uitkijken naar dit nieuwe seizoen.’

Dit seizoen ziet alles er letterlijk anders uit met behulp van Zalando. De campagne ‘Scoor met stijl - voor elke voetballer een stijlvolle match’ wordt afgesloten met een wedstrijd tegen het RTL Sterrenteam op 10 september. De wedstrijd moet aantonen of RKSV Sterksel met een betere uitrusting steviger in z’n schoenen staat en bovenal met de nodige boost de motivatie teruggewonnen heeft.   

#Scoormetstijl
Jacintha De Graaf, Regional Lead Zalando Benelux, licht toe: ‘Deze sponsoring en de campagne #scoormetstijl kadert binnen de ‘Free to be’-merkpositionering van Zalando: vrij zijn om te dragen waar je je goed in voelt om zo de beste en sterkste versie van jezelf naar boven te halen. Dat hopen we ook te bereiken met de spelers van RKSV Sterksel, dankzij de nodige professionele begeleiding en met de juiste uitrusting. Want dat je outfit ook invloed heeft op je zelfvertrouwen, weten wij al langer. Wij zijn blij om te zien dat het team er dankzij de tussenkomst van Zalando alvast naar uitkijkt om in stijl het voetbalseizoen aan te vangen.’

Ook John Williams, TV-presentator en lid van het RTL Sterrenteam, reageert positief op de actie van Zalando: ‘Het was lang mijn droom om profvoetballer te worden. Ik zet dan ook met plezier mijn schouders onder deze campagne. Het motiveert me eens te meer om net dit voetbalteam te steunen, want het is belangrijk voor de gemeenschap in Sterksel dat deze club blijft voortbestaan. Het RTL Sterrenteam kijkt al uit naar de wedstrijd op 10 september 2020, we zijn benieuwd hoe het nieuwe RKSV Sterksel voor de dag zal komen!’
(PvWK)

Over Zalando 
'Zalando is Europa's grootste onlineplatform voor mode en lifestyle. Opgericht in 2008 in Berlijn, bedient Zalando meer dan 28 miljoen actieve klanten in 17 markten met kleding, schoenen, accessoires en cosmetica. Het assortiment van internationale merken varieert van wereldberoemde namen tot lokale labels. Ons platform is een one-stop fashionbestemming voor inspiratie, innovatie en interactie. Als Europa's meest modieuze tech-bedrijf, werken we doorlopend aan digitale oplossingen om de fashion journey te verbeteren: voor onze klanten, partners en elke speler in het Zalando-verhaal. Ons doel is om het startpunt voor mode te worden.'

(bron: Zalando)

Over RKSV Sterksel 
'RKSV Sterksel is een traditionele voetbalclub in een klein dorpje ten zuidoosten van Eindhoven. De club heeft naast de sportieve ook een sterke sociale functie in Sterksel. De vele vrijwilligers en lokale sponsoren zorgen voor het bestaansrecht van de vereniging. Gezelligheid en betrokkenheid zijn bij RKSV Sterksel minstens zo belangrijk als de sportieve resultaten.'

(bron: Upragency.com)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken